آخرین اخبار

19. دى 1399 - 14:43   |   کد مطلب: 9639
حجت الاسلام وحدانی فر گفت: پاسخی که به آمریکا داده شد صرفا یک سیلی بود و جمهوری اسلامی هر کجا تهدید کرد که کاری را عملی کند انجام داده است.

امام جمعه شهرستان کهگیلویه در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه ، گفت: تقریبا بعد از جنگ جهانی دوم برای اولین بار جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که یک کشور را رسما و مستقیما با اعلام قبلی، مواضع نظامیش را مورد حمله خود قرار میدهد و آن کشور حتی جرات پاسخگویی به خودش را ندارد.

وحدانی فر با اشاره به اینکه برای پاسخ ندادن آمریکا دلایل مختلفی وجود دارد گفت: امریکا می دانست که اگر بخواهد پاسخی دهد همه منافع اش چه در حوزه خلیج فارس و حتی همه پایگاه های منطقه ای اش، در خطر خواهد بود، و جمهوری اسلامی برای پاسخ دادن این امادگی را داشت و طبق فرمایش سردار حاجی زاده که اگر آنها پاسخ دادند ۴۰۰ نقطه از اهداف آمریکا را میزنیم و اگر این اتفاق می افتاد قطعا پاسخی کوبنده میگرفتند.

امام جمعه کهگیلویه با بیان اینکه پاسخی که به آمریکا داده شد صرفا یک سیلی بود و بحث انتقام هنوز مانده و ان شاء الله انتقام پاسخ داده خواهد شد گفت: جمهوری اسلامی هر کجا تهدید کرد که کاری را عملی کند انجام داده است و امریکاییها بعد از قصه سرنگونی پهباد بسیار پیشرفته شان میدانستند وقتی جمهوری اسلامی گفت پهباد را می زند، یعنی هر موضعی را خواهد زد، وقتی عین الاسد مورد هدف قرار گرفت یعنی هر موضعی را خواهیم زد.

وحدانی فر گفت: در قصه ملوانان آمریکایی در تنگه هرمز پس از نقض حاکمیت، پاسخ در خورشانی داده شد و در رویارویی های مختلف ثابت کردیم که پاسخگو خواهیم بود و حمله به عین الاسد آن هم با خبر قبلی که حتما شما را خواهیم زد در آمریکایی ها ایجاد ترس کرد.

وی ادامه داد: آمریکا نمیخواهد منافعش به این زودی در منطقه از بین برود و به همین دلیل می دانست اگر بخواهد کار ی انجام دهد جمهوری اسلامی چند برابر آن را انجام خواهد داد و پایگاه های منطقه اش از بین خواهد رفت و کشورهای کوچک منطقه هم که حامی رژیم غاصب آمریکا بودند و خود را در خطر میدیدند به آمریکایی ها هشدار دادند اگر کاری انجام دهد انها هم در خطر هستند که باعث شد ترامپ از این مسله منصرف شود.

وحدانی فر تصریح کرد: ترس امریکا از پاسخ ، عین الاسد را تبدیل به عین الجسد کرد و علی رغم اینکه برخی از مشاوان ترامپ خواستار پاسخگویی بودند ولی با این وجود امریکا چنین کاری را انجام نداد چون به خوبی میدانست اگر کاری انجام دهد تلفات سنگینی در منطقه برایشان در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک