آخرین اخبار

27. آذر 1399 - 13:56   |   کد مطلب: 9622
بعد از گذشت ۴دهه از انقلاب اسلامی هنوز وحدتی که مد نظر امام راحل بود و رهبر عظیم شان انقلاب بارها مورد تاکید قرار دادند بین حوزه و دانشگاه ایجاد نشده است.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ حجت‌ الاسلام سید مصطفی عظیمی مهر سرگروه فرهنگی تبلیغی سفیران انقلاب در گفت و گو با این پایگاه خبری در مورد گرامیداشت ۲۷ آذر ماه روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: حوزه و دانشگاه همچون دو بال برای پرواز انسان انقلابی در رسیدن به کمالات انسانی اند که هرگز بدون یکی از آنها نمی‌شود به سرمنزل مقصود رسید. 

عظیمی مهر بیان کرد: اگر در علوم دانشگاهی غرق و دانشمان را از آثار دانشمندان غربی و اروپایی بگیریم و با دین و علمای دینی بیگانه باشیم دچار استحاله فرهنگی و معنوی خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه اگر فقط در چارچوب حوزه یک محیط بسته تشکیل داده و با دانشگاهیان و علوم روز دانشگاهی بیگانه شویم گفت: نمیشود بنشینیم و منتظر باشیم تا اقشار جامعه خود به سوی ما بیایند در این صورت دچار تحجر و مقدس مآبی در حوزه و دین گریزی در جامعه خواهیم شد که بیشترین آسیب را به جامعه دینی خواهد زد و یک شکاف عمیقی بین دو قشر حوزوی و دانشگاهی ایجاد می کند.

وی افزود: جدایی حوزه و دانشگاه جامعه اسلامی را به یک جامعه سکولاریسم تبدیل می کند که دانشگاهیانش حوزویان را متحجر و حوزویان دانشجویان را غرب گرا و بی دین می نامند. مصطفی عظیمی مهر ادامه داد: اگر در جامعه اسلامی حوزه در دانشگاه حضور فعال و پویا داشته باشد و حوزویان ما به علوم روز دانشگاهی نیز مسلط باشند و دانشگاهیان برای هر شبهه و سوال و مسئله ای که در ذهن شان ایجاد می شود به حوزه های علمیه پناه برده و کسب فتوا نمایند و حوزه را ملجا و پناهگاه خود برای رسیدن به خودشناسی و خداشناسی بدانند و اگر درجایی حقی از دانشجویان ضایع شد برای احقاق حقشان حوزه علمیه وارد میدان شود در چنین جامعه ای دانشمندانش به کمال و نبوغ علمی و معنوی نائل خواهند شد.

وی تصریح کرد: دانشمندانی چون شهید محسن فخری زاده نمادی از یک دانشگاهی معنوی و روحانی است. این گونه متخصصان انقلابی و متدین چون علم و دین را به هم آمیختند ثمرات بزرگی مثل توسعه هسته ای و تولیدات دفاعی و موشکی برای کشور و انقلاب داشته اند.

این فعال فرهنگی در ادامه بیان داشت: دانشگاهیان غربزده ای که گاه سلبریتی های وطن فروش نیز دربینشان دیده میشود و از همه مهمتر دولت و مديریت غربزده و از خود بیگانه امروز در کشور ما که دستاورد آن برجام نافرجام در عرصه سیاسی و یا تولید محصولاتی چون پراید در عرصه اقتصادی است نتیجه شکاف بین دانشگاه و حوزه اند . وی افزود: طلاب و علمایی چون شهید مفتح و شهید مطهری نتیجه دانشگاهی بودن یک عالم حوزوی اند. اما نتیجه بیگانگی حوزه با علوم روز دانشگاهی، طلاب و علمای عزلت نشین‌ متعصب و خشک ومقدس نمایی می شوند که جامعه را از دین زده می کنند

. این کارشناس فرهنگی مذهبی تصریح کرد: متاسفانه بعد از گذشت ۴دهه از انقلاب اسلامی هنوز وحدتی که مد نظر امام راحل بود و در وصیت نامه الهییشان به آن توصیه کردند و رهبر عظیم شان انقلاب بارها مورد تاکید قرار دادند بین حوزه و دانشگاه ایجادنشده است

. وی در ادامه تاکید کرد: باید چاره ای اندیشید و در حوزه ها دگرگونی و تغییری ایجاد کرد و که طلبه ما پژوهشگر و مسلط بر علوم روز و زبانهای زنده دنیا باشد به طوری که در هر دانشگاهی و در هر کشوری بتواند به تمام سوالات اعتقادی و شبهات دانشگاهیان پاسخ دهد.

عظیمی مهر در پایان گفت: دانشگاههای ما باید بتوانند کارشناسانی تربیت کند که علاوه بر رشته تخصصی خود مسائل و احکام دینشان را بدانند دارای معرفت دینی و بصیرت سیاسی باشند. اگر نماز خوان وارد دانشگاه میشوند نمازشب خوان فارغ التحصیل شوند نه بی نماز!!!!! ؟؟؟ وعلاوه برکسب علم به تهذیب نفس نیز پرداخته و با دوبال علم و دین فخری زاده هایی در فضای جامعه به پرواز درآیند. به امیدآن روز

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک