آخرین اخبار

13. آذر 1399 - 16:22   |   کد مطلب: 9611
فرمانده ناحیه کهگیلویه از اجرایی شدن طرح شهید سلیمانی در شهرستان اشاره کرد و گفت: در این طرح شناسایی افراد کرونایی کرونایی و اماکن پرتردد ، حمایت از خانواده های مبتلا و بی بضاعت و ایجاد نقاهتگاه در دهدشت مد نظر هست که تا پایان سال جاری این خدمات ادامه خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ کمیته قرارگاه عملیاتی طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به منظور برنامه ریزی و هماهنگی آموزش همگانی در رویارویی با کووئد۱۹ به ریاست فرماندار و با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و جمعی از مسئولان شهرستان در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

فرماندار شهرستان کهگیلویه در این جلسه با قدردانی از تعامل و هماهنگی بین بخشی در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی گفت : هم اکنون وارد فاز عملیاتی و میدانی شدیم و بسیج ، تشکل های مردم نهاد و همه نهادها پای کار امدندکه نیاز است تا پنهان کاران مبتلا به ویروس کرونا پیگری و شناسایی شوند.

علیرضا اتابک افزود : با توجه به اینکه بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت پذیرای بیماران شهرستان های کهگیلویه ، چرام و لنده است ، پس از اجرای طرح محدودیت های کرونایی نسبت بیماران بستری شهر دهدشت تقریبا رضایت بخش و وضعیت مطلوبی فراهم شده است .

وی تجمعات فاتحه خوانی و تشییع جنازه را از مهمترین عوامل انتقال ویروس کرونا در شهرستان عنوان کرد و گفت : خطرناک ترین تجمعات برای بیماری کرونا تجمعات ، ختم و فاتحه است ، بطوریکه در یک مراسم تشیع ، ۴۵ نفر از اعضای یک خانواده مبتلا به کرونا شدند و آمارها نیز نشان میدهند که بیشترین مبتلایان مربوط به تجمات در مراسمات فاتحه است .

اتابک به ظرفیت بالای هیئت های مذهبی اشاره کرد و ادامه داد : در راستای فرهنگ سازی و تبیین خطرات ویروس کرونا به مردم ، هیئت های مذهبی و روحانیون مبلغ در مناطق مختلف میتوانند کمک بزرگی به ستاد کرونا و قرارگاه طرح حاج قاسم سلیمانی داشته باشند تا شاهد کاهش افراد مبتلا به کرونا و کاهش مرگ و میر باشیم .

 اتابک از اقدام خانواده فرهنگی در برگزاری متفاوت مراسم ترحیم تقدیر کرد و گفت: فوت یک فرهنگی در شهر دهدشت و اقدامی که خانواده ایشان انجام دادند بسیار اموزنده بود. این خانواده در شبکه های اجتماعی اعلام کردند در مراسم تشیع و ترحیم نیاز به شرکت نیست و برای ابراز همدردی خود میتوانید از طریق مجازی اقدام به ارسال پیام تسلیت کنند که این خود یک پیام اخلاقی و باید به جامعه تزریق شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه هم در این جلسه از فعالیت ۱۶۲ تیم بسیجی در طرح شهید سلیمانی خبر داد و گفت : در راستای قطع زنجیره ویروس کرونا و کاهش مرگ و میر و ابتلا به این بیماری طرح شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز شده که در شهرستان کهگیلویه نیز با همکاری شبکه بهداشت و درمان این طرح در حال اجراست .

حمزه محقق زاده افزود : ۱۶۲ تیم مراقبتی ، حمایتی ، نظارتی و عملیاتی در مناطق مختلف شهری و روستایی شهرستان فعالیت دارند که این تیم ها در قالب ۱۵ پایگاه سلامت خدمات مختلف را به مردم ارائه میدهند .

وی گفت : در این طرح شناسایی افراد کرونایی کرونایی و اماکن پرتردد ، حمایت از خانواده های مبتلا و بی بضاعت و ایجاد نقاهتگاه در دهدشت مد نظر هست که تا پایان سال جاری این خدمات ادامه خواهند داشت.

افروشته معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه هم گفت : در این طرح شبکه بهداشت و درمان کار آموزش نیروهای حاضر در طرح را بعهده دارد و در پایگاه های مختلف سلامت شهری و روستایی این طرح را بخوبی اجرا میکند که تا پایان طرح فعالیت های مختلف ادامه خواهد داشت .

گفتنی است مرحله نخست طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تا پایان سال جاری ادامه دارد و در صورت نیاز این طرح در سال آینده نیز تمدید خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک