آخرین اخبار

27. آبان 1399 - 15:28   |   کد مطلب: 9593
باتوجه به شیوع ویروس کرونا مراسم عزا و عروسی بدون رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان کهگیلویه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ وزارت بهداشت امروز اطلاعیه منتشر کرد که در آن وضعیت شهرهای کشور را از نظر ابتلا به کرونا ویروس مشخص شده بود، طبق این اطلاعیه در کهگیلویه و بویراحمد دو شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت قرمز این بیماری قرار دارند، و بقیه شهرستان های استان یا نارنجی و یا زرد هستند.

اما نکته مهم اینجاست که کهگیلویه نسبت به گچساران آمار کمتری دارد و طبیعتا امار ابتلاهای آن باید خیلی کمتر از شهردوگنبدان باشد اما آمارها این را نمی گوید و گویای نامناسب بودن شرایط کرونایی در این شهرستان هستند.

میزان شیوع بیماری و  مرگ و میر ناشی از ابتلا به  کروناویروس  بالا رفته است به‌ طوری‌ که در ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد فوت کرده‌ اند. و هم اکنون ۲۶۴ کهگیلویه و بویراحمدی قربانی کرونا ویروس شده اند، روز گذشته نیز طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی استان ۲۱ درصد از تعداد موراد مثبت کرونا در شهرستان کهگیلویه بوده است.

برخی ها  در شهر و روستاها بدون توجه به هشدارها اقدام به برگزاری مراسم های عزا و عروسی می کنند ، تجمع هایی که در حقیقت می توان اسمش را رقص کرونا نامید، طبق اعلام ستاد کرونای استان  دو هفته پایانی آبان ماه محدودیت های کرونایی در شهرستان های مختلف استان از جمله کهگیلویه اعمال شد ، اما گویا این موضوع نیز کارساز نبوده است چرا که مردم نیز باید با مسئولان همراهی کنند.
بانک ها، برخی از صنوف، دورکاری ادارات از جمله مواردی بود که در این دو هفته اعمال شد، طبق گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد ۲۰ درصد هستند که رعایت نمی کنند، همین ۲۰ درصد مراسم ها و تجمع های خود را تعطیل نکردند.
با توجه به افزایش ۲۱ درصدی ابتلایان به کرونا در این شهرستان طی ۲۴ ساعت گذشته انتظار می‌ رود مردم برای نجات جان خود و دیگر همشهریان از این ویروس منحوس موارد بهداشتی و فاصله‌ گذاری اجتماعی را با جدیت بیشتری رعایت کنند.
تنها راه درمان کرونا ویروس در دنیا فعلا رعایت دستوالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است، مردم شهرستان کهگیلویه اگر نمی خواهند وارد وضعیت سیاه این بیماری شوند باید این دو داروی موثر کرونایی را مصرف کنند.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک