آخرین اخبار

3. فروردين 1394 - 22:56   |   کد مطلب: 940
همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مردم ولایتمدار نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور گسترده و پرشور در حسینیه ها، مساجد و تکایا به سوگواری و عزاداری پرداختند.
کهگیلویه و بویراحمد در غم شهادت دخت نبی اکرم(ص) غرق اندوه و ماتم شد

به گزارش پایگاه خبري تحليلي كهگيلويه به نقل از خبری تحلیلی صبح زاگرس، در شب شهادت بی بی دوعالم اماکن مذهبی شامل مساجد، حسینیه ها، تکایا، بقاع متبرکه جای جای کهگیلویه وبویراحمد مملو از محبان و ارادتمندان حضرت فاطمه زهرا(س) و خاندان عصمت و طهارت (ع) بودند که با نوحه خوانی و سینه زنی اشک ماتم ریختند.

 

ندای عاشقانه یا زهرای مردم ولایتمدار و شهید پرور یاسوج امشب در جای جای این شهر گوشنواز دوستداران خاندان نبوت بود و مداحان و ذاکران و سخنرانان در رثای حضرت فاطمه زهرای اطهر(س)، سخنرانی و مدیحه سرایی کردند.

 

مردم شهر یاسوج در حسینیه ثارالله، حسینیه امام علی (ع)  امامزاده شاه عبدالله, مسجد حضرت امام حسین ومسجد حضرت ابولفضل (ع) و مسجد صاحب الزمان(عج) در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با دلی خونین و بغض در گلو در سوگ ام ابیها و کوثر پیامبر اکرم(ص) بر سر و سینه زدند.

 

ارادتمندان به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد با آغاز دهه دوم فاطمیه با سیاهپوش کردن خیابان ها اقدام به برپایی مجالس روضه خوانی کرده و با سینه زنی و نوحه خوانی به سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) پرداختند.

 

کسبه و بازاریان استان کهگیلویه وبویراحمد نیز که با سیاه پوش کردن بازار در سوگ شهادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) عزادارند امشب و فردا با برپایی مجالس عزاداری، عشق و ارادت خود نسبت به خاندان عصمت و طهارت را به نمایش می گذارند.

 

به همین مناسبت پیاده روی حرم تا حرم ساعت هفت صبح سه شنبه چهارم فروردین 94 در قالب دسته های سوگواری از حرم امامزاده عبدالله (ع) یاسوج آغاز و عزاداران پس از عبور از مسیر فلکه شهدای نیروی انتظامی و دو راهی روستای مهریان به سوی حرم امامزاده مختار (ع) این شهر حرکت می کنند.

 

از ساعت 16 و 30 دقیقه عصر چهارم فروردین 94 برنامه رهروان یاس نبوی با حضور بانوان سادات و غیرسادات در حرم امامزاده مختار (ع) یاسوج برگزار و پس از آن نیز نماز مغرب و عشا به صورت جماعت اقامه خواهد شد.

 

شامگاه چهارم فروردین 94 و پس از نماز مغرب و عشا نیز برنامه شام غریبان حضرت فاطمه زهرا (س) همراه با سخنرانی و مداحی در حرم امامزاده عبدالله (ع) یاسوج برگزار می شود.

 

برنامه شام غریبان علاوه بر حرم امامزاده عبدالله (ع) یاسوج در سایر بقاع متبرکه شاخص کهگیلویه و بویراحمد و با حضور قشرهای مختلف مردم این استان برگزار خواهد شد.

 

 سوگواره یاس نبوی از دوم فروردین 94 به مدت پنج روز و طرح آرامش بهاری نیز از 28 اسفند 93 در 25 بقعه متبرکه شاخص کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده است.

 

 32 روحانی برای اجرای طرح آرامش بهاری و 17 روحانی نیز برای برگزاری سوگواره یاس نبوی در 25 بقعه متبرکه شاخص کهگیلویه و بویراحمد از قم به این استان اعزام شده اند.

 

 شش روحانی بومی نیز در بقاع متبرکه شاخص کهگیلویه و بویراحمد مستقر بوده و برای اجرای طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی با روحانیون اعزامی از قم همکاری می کنند.

انتهای پیام/200

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک