آخرین اخبار

16. فروردين 1399 - 14:30   |   کد مطلب: 9348
فرماندارکهگیلویه گفت: در شهرستان کهگیلویه هیچ فروشگاه زنجیره ای بازگشایی نخواهد شد و این جزو مصوبه شورای سلامت است.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ صبح امروز جلسه شورای سلامت در شهرستان کهگیلویه با حضور اعضای ستاد مبارزه با کرونا و مدیران ادارات شهرستان برگزار شد.

در این نشست علی رضا اتابک فرماندار کهگیلویه ضمن تقدیر از همه مردم و نهاد های مختلف گفت: تلاش های خستگی ناپذیر این روزهای کادر بهداشت و درمان کهگیلویه جای تشکر دارد و لازم است که همه دست به دست هم دهیم تا بتوانیم این مشکل را حل و از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنیم.
 
اتابک گفت: در همان روزهای آخر انتخابات گزارش هایی رسیده بود و این ایام همه درگیر این بیماری بودند و گزارش هایی در مورد عملکرد دستگاه های مختلف به دستمان می رسید که برخی از عملکرد ها بسیار راضی کننده و برخی نیز جای کار بیشتر و تلاش مضاعف دارند.
 
وی با اشاره به فعالیت های خود جوش و دغدغه مند مردم در شهرهای مختلف شهرستان گفت: کارهای میدانی بسیار ارزشمندی در شهرهای مختلف صورت گرفت که گندزدایی و حضور در ورودی و خروجی های شهرها و روستاها به صورت خودجوش چهره زیبایی از مشارکت همگانی مردم و نهادهای مختلف را به نمایش گذاشتند و ۱۷۰۰نفر فقط در پست های قرنطینه و ورودی ها به صورت ۲۴ ساعته حضور داشتند.
 
فرماندارکهگیلویه گفت: در شهرستان کهگیلویه ۲۵۰هزارلیتر آب ژاول  به جز مقدار تهیه شده از استان خوزستان، توزیع شد.
 
وی افزود: در بخش های مختلف وحوزه های صنعت,معدن و اصناف، نزدیک به ۳ هزار صنف در شهرستان برای مقابله با کرونا فروشگاه و مغازه خود را بستند.
 
علی رضا اتابک عنوان کرد: در زمینه ضدعفونی معابر و توزیع آب ژاول در محله های شهرهای مختلف گروه های جهادی فعالیت های قابل توجهی داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد.
 
وی با اشاره به اقدامات ستاد در زمینه مسدود کردن راه ها و غربالگری در ورودی های دهدشت گفت:  جاده های ورودی و خروجی دهدشت به سایر شهرستان ها را می توان در ۲ ساعت مسدود کرد اما این روش مناسب نیست و همه دست به دست هم دادیم و در ۲۴ ساعت شبانه روز برای کنترل تردد ها و غربالگری در ورودی ها اقدامات مناسبی صورت دادیم.
 
اتابک گفت: همه مردم سعی کنند در سامانه غربالگری حتما ثبت نام کنند و اگر علائمی دارند در آن مشخص کنند تا اگر کسی احتمال بیماری دارد سریعتر درمان و اگر بیمار باشد بقیه اهل خانواده آن بیمار نشوند.
 
وی افزود: همه تلاش کنند تا طرح فاصله گزاری اجتماعی ادامه داشته باشد و برخی تصور کردند که مراقبت ها و حساسیت ها فقط تا روز ۱۳ فروردین است اما تمام مصوبات شورای سلامت تا۲۰ فروردین ادامه دارند و اجرایی می شوند و در ادامه تصمیم گیری برای بعد از این تاریخ نیز صورت میگیرد.
 
اتابک با اشاره به درخواست های مکرر فروشگاه های زنجیره ای مبنی بر بازگشایی تاکید کرد: در شهرستان کهگیلویه هیچ فروشگاه زنجیره ای بازگشایی نخواهد شد و این جزو مصوبه شورای سلامت است.
 
فرماندار کهگیلویه عنوان کرد: احتمال اینکه از ۲۰ فروردین مدارس و دانشگاه ها باز شوند بسیار است و آموزش و پرورش باید آمادگی کامل را در این زمینه داشته باشد و پروتکل های بهداشتی باید به مدارس داده شوند و همه باید با آمادگی کامل پای کار باشیم.
 
وی گفت: از همه مجموعه هایی که وظیفه اداری و حتی فراتر از وظیفه خود عمل کردند تقدیر و تشکر میکنم و همچنین از مجاهدت هایی که سپاه و بسیج صورت داد تشکر و قدردانی می کنیم چرا که فراتر از وظیفه ای که داشتند در این شرایط به یاری نهادها و مردم آمدند.
 
 
انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک