آخرین اخبار

2. آذر 1398 - 9:36   |   کد مطلب: 9224
محسن عدالتمند رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب کهگیلویه در گفت و گو با صبح زاگرس در مورد وقایع اخیر کشور در مورد مسئله دو نرخی شدن بنزین و اتفاقات بوجود آمده در پی آن گفت: این موضوع چند وجه دارد.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ محسن عدالت مند رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب کهگیلویه در گفت و گو با صبح زاگرس در مورد وقایع اخیر کشور در مورد مسئله دو نرخی شدن بنزین و اتفاقات بوجود آمده در پی آن گفت: این موضوع چند وجه دارد. ثکی اینکه، قیمت سوخت قیمت پایینی بود و حتما نیاز به اصلاح داشت و  در اصل موضوع اختلاف نظری وجود ندارد منتها در اجرای آن بی تدبیری صورت گرفت.

عدالت مند گفت:  بهترین شکل اجرای این طرح، افزایش تدریجی و پلکانی قیمت بود، زیراکه در طول پنج سال گذشته طبق قانون برنامه پنجم و ششم و در بودجه های سالانه مجلس این مجوز را به دولت داده بودند که به صورت پلکانی و آرام آرام اقدام به این افزایش کنند تا فشاری به مردم وارد نشود.
 
وی افزود: دولت به دولیل این کار را به صورت تدریجی انجام نداد که یکی از این موارد انتخابات بود که دولت برای کسب آراء مردم تغییری در قیمت بنزین لحاظ نکرد و دلیل دوم هم وجود مافیای واردات بنزین در بدنه دولت بود که یکی از آن ها شوهر خانم ابتکار بود، که به سلطان بنزین معروف بود و به خاطر منافع آن ها تغییراتی در قیمت بنزین بوجود نیامد اما اکنون با احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس و خودکفا شدن کشور در مسئله بنزین این افزایش قیمت صورت گرفت.
 
محسن عدالت مند گفت: بعد ازآنکه سران قوا تصمیم به افزایش قیمت بنزین گرفتند، اجرای آن  باید با تدابیری همه جانبه ازسوی دولت همراه می شد و مثل گذشته و زمان اجرای هدفمندی یارانه ها دردولت قبل کارشناسان و دولتی ها در تلویزیون حضور پیدا می کردند و توضیحات لازم جهت اجرایی کردن مسئله اصلاح قیمت بنزین وضررهای ادمۀ وضع گذشته ومنافع وضرورت تصمیم جدیدرا  با جزئیات برای مردم بیان می کردند.
 
تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: دولت باید از هفته ها قبل زیان ها و همچنین مزایای سهمیه بندی و اصلاح قیمت بنزین را برای مردم تشریح می کرد وکمک معیشتی را قبل اصلاح قمیت بنزین به حساب جامعۀ هدف واریز  واعتماد آنهارا جلب، که عملا این اتفاق صورت نگرفت. درنتیجه بی تدبیری توأم باشوک دولت ومسئولین مربوطه، نقش اساسی درعصبانیت واعتراض مردم و به تبع سوء استفاده دشمنان و بروز نا آرامی ها، تخریب ها ونا امنی ها داشت!
 
وی به حمایت رهبر معظم انقلاب از  تصمیم سران سه قوه اشاره کرد وگفت: رهبر معظم انقلاب از تصمیم سران قوا حمایت کردند زیرا  ادامه وضع گذشته به نفع دو دسته از افراد بود! یک دسته ۱۰ درصد ثروتمند جامعه بود و دسته دوم قاچاقچی های بنزین  که ۹۰ درصد سود بنزین هزار تومانی  نصیب آن ها می شد! که این مطمئناً به ضرر ۹۰ درصد جامعه بود و رهبری از اصل موضوع حمایت کردند.
 
عدالت مند تصریح کرد: حمایت رهبری بعد از اجرا یک حمایت امام گونه بود و اگر این حمایت صورت نمی گرفت چه بسا کشور در وضعیت و شرایط بسیار بد و بحرانی ونا امنی شدید قرار می گرفت و حتی امکان فروپاشی دولت و بروز خلأ سیاسی واجرایی درکشور وجود داشت! و با توجه به نزدیکی انتخابات، بروز خلاء سیاسی درکشور موجب بروز مشکلات فراوانی از جمله هرج ومرج درجامعه می شد وخطراتی را متوجه نظام می کرد. بنابراین رهبری با ایثار از آبروی خود مایه گذاشت و آتش اعتراضات و تخریب ها را خاموش کرد.
 
وی این اقدام عجولانۀ را باعث وارد شدن شوک به جامعه خواند و گفت:  این اقدام دولت به این دلیل که بدون آگاهی و اطلاع رسانی به مردم واقناع سازی اجرا شد، شوک بزرگی به جامعه وارد کرد و موجب شد تا مردم دست به اعتراض بزنند‌ و عده ای از این شوک و مطالبه گری مردم سوء استفاده کرده و با بهره گیری از افراد معاندِ آموزش دیده و تجهیز شده به سلاح ازسوی دشمنان و نیز ارازل واوباش، موجب بروز نا امنی و آشوب قتل وتخریب در برخی از شهرهای کشور شوند.
 
محسن عدالت مند گفت: رئیس دولت می گوید بنزین در بسیاری از کشورهای همسایه گران تر از ایران است اما این یک وجه موضوع است که درست است. وجه دیگر آن این است که اشتغال و میزان درآمد در ایران با کشورهای دیگر برابر نیست و تفاوت های زیادی دارد. ولذا این مقایسه هم مقایسه ای غلط و اشتباه است.
 
وی در پاسخ به این سوال خبرنگار در مورد مشخص شدن گزینه ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: مجموعه ای از نیروهای انقلاب انتخاباتی در دهدشت برگزار کردند که شورای ۱۷ نفره ای از بین بیش از ۲۷۰ نفره از نیروهای انقلاب انتخاب شد ولی تا کنون هیچ شخص خاصی را این ائتلاف برای انتخابات معرفی نکرده است.
 
انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک