آخرین اخبار

9. تير 1398 - 13:26   |   کد مطلب: 9021
یکی از همراهان یکی از بیماران بخش دیالیز در گفت و گو با این پایگاه خبری گفت: بیشتر دستگاه های بخش دیالیز بیمارستان دهدشت علی رغم اینکه هر روزه مراجعه کنندگان زیادی دارد، مشکلات زیادی دارند

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ همودیالیز رایجترین روش درمان جایگزین نارسایی مزمن کلیه به شمار میرود و دیالیز ناکافی سبب افزایش مرگ بیماران میشود. لذا تعیین کفایت دیالیز در این بیماران از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

در پزشکی، روشی برای پالایش خارج از بدن خون از مواد زائد و سمی مانند اوره و کراتینین و نیز کاهش آب اضافی و آزاد خون است درهنگامی‌که کلیه‌ها در وضعیت نارسایی یا مرگ سلولی قرار دارند. این روش شایع‌ترین روش درمان جایگزین کلیه در بیماران کلیوی است.

 

در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت نیز بخش دیالیز با حدود 13 تخت فعال و در حال خدمت رسانی به بیماران است.

خبرنگار  کهگیلویه در پی درخواست یکی از شهروندان دهدشتی به بررسی مشکلات و معایب این بخش حساس بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت پرداخته است.

 

 همراهان یکی از بیماران بخش دیالیز در گفت و گو با این پایگاه خبری گفت: بیشتر دستگاه های بخش دیالیز بیمارستان دهدشت علی رغم اینکه هر روزه مراجعه کنندگان زیادی دارد، مشکلات زیادی دارند و نارسایی های این دستگاه ها یا فرسوده شدنشان موجب کلافکی بیماران و همراهان آن ها شده است.

 

وی افزود جای تأسف دارد که یک شهرستان با جمعیتی بالغ بر 200 هزار نفر فقط 12 تخت در بخش دیالیز دارد و همین 12 تخت نیز مشکلات زیادی از نظر دستگاه های دیالیزی دارند که انتظار داریم مسئولین بهداشت استان و شهرستان فکری به حال این بخش حساس بیمارستان دهدشت کنند.

 

این شهروند دهدشتی از زحمات پرستاران بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت تشکر کرد و گفت: بیشترین زحمات در بیمارستان ها به دوش پرستاران است و در بخش دیالیز نیز پرستاران بسیار بیشتر از بقیه بخش های بیمارستان زحمت می کشند چرا که هر لحظه باید بر عملکرد دستگاه های دیالیز نظارت داشته باشند تا مشکلی برای بیماران پیش نیاید و این تلاش ها جای تقدیر و تشکر دارد.

 

نکته قابل توجه در این بخش از بیمارستان همجواری آسپزخانه و بخش دیالیز بود که با ورود به بخش دیالیز بوی زیاد غذا علاوه بر اینکه مشکلات جزئی را برای تنفس ایجاد میکند موجب ترشح بزاق می شود.

 

به اعتقاد کارشناسان تغذیه تحریک بزاق باعث اسیدی شدن فضای معده شده و در صورتی که معده خالی باشد اسید معده به مرور زمان می تواند به دیواره معده آسیب جدی وارد کند.  

 

امیدواریم مسئولین استانی به جای سرگرم شدن به مسائل غیر ضروری و نقل و انتقالات ، توجه ویژه ای به بخش های مختلف بیمارستان ها داشته باشند تا بیماران خاص به غیر از بیماری با مسائل و مشکلات دیگر درگیر نباشند.

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک