آخرین اخبار

6. خرداد 1398 - 22:03   |   کد مطلب: 8963
امروز بخش های زیادی از بافت قدیمی شهر دهدشت که به بلادشاپور معروف است در شعله های آتش سوخت. دلیل قطعی و مشخصی برای این حادثه عنوان نشده اما آنچه برای همه مبرهن است این است که علف های هرز و خشک شده عامل ثانویه آتش سوزی در این بافت تاریخی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری  کهگیلویه؛ امروز بخش های زیادی از بافت قدیمی شهر دهدشت که به بلادشاپور معروف است در شعله های آتش سوخت.

دلیل قطعی و مشخصی برای این حادثه عنوان نشده اما آنچه برای همه مبرهن است این است که علف های هرز و خشک شده عامل ثانویه آتش سوزی در این بافت تاریخی بوده است.

نیروهای آتش نشانی و منابع طبیعی  پس از گذشت مدتی از آتش سوزی به محل حادثه آمده و اقدام به خاموش کرد آن کردند که به گفته مردم محلی آن نیز در بخش هایی از بافت قدیم دهدشت از خاموش کردن آتش عاجز ماندند.

این نیروها پس از خاموش شدن آتش محل حادثه را ترک کردند اما حدود ساعت 6 در بخش هایی از این بافت قدیمی آتش دوباره از زیر خاکستر بیرون زده و منجر به سوختن بخش کوچکی از علف های هرز نموده است.

 

خادمی مدیریت بحران فرمانداری با اشاره به وجود علف‌های هرز در بافت افزود: با توجه به حضور معتادان خطر وقوع آتش‌سوزی دور از انتظار نبود.

 

وی افزود: این موضوع را به رئیس پایگاه بافت اطلاع داده و از او خواسته بودیم نسبت به جمع‌اوری علف‌ها اقدام کند.

 

اظهار نظرهای این مسئول فرمانداری از چند جهت قابل توجه است.

وی علت آتش سوزی را حضور معتادین عنوان کرد که این اظهار نظر نشان می دهد مدیریت بحران یا به منطقه حادثه دیده نرفته و اطلاعات غلطی به اوداده شده یا اگر هم در منطقه حضور پیدا کرده به همه مناطق سرکشی نکرده است چرا که با نگاهی به تمام بخش های بافت قدیم دهدشت متوجه هدفمند بودن این آتش سوزی می شویم.

آثار آتش سوزی  نشان میدهد که آتش های بوجود آمده به صورت مجزا بوده  امکان سرایت آتش از بخش پایین شهر به بالای آن ممکن نیست مگر این که کسی از عمد باعث این کار شده باشد که باید فرد یا افراد خاطی پیدا شده و مورد بازخواست قرار گیرند.

 

موضوع دوم و اطلاع رسانی به مسئول پایگاه بافت تاریخی مبنی بر جمع آوری علف ها هم نشان از بی توجهی مسئولان این بخش ها بوده که با بی اهمیتی نسبت به این موضوع  در بروز چنین اتفاقاتی سهیم بودند.

 

 

گفتنی است که خوشبختانه هیچ خسارتی به هیچ کدام از آثار تاریخی وارد نشده اما نبود حصار دور این بافت تاریخی،قدیمی و ارزشمند استان معضلی است که هر روزه با آن روبه رو هستیم.

در ادامه تصاویر تکمیلی آمده است؛

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک