آخرین اخبار

9. ارديبهشت 1398 - 9:31   |   کد مطلب: 8933
فرمانده تیپ 48 فتح:تیپ ۴۸ فتح یادگار ماندگار همه افرادی بوده که جان در طبق اخلاص برای معبود گذاشتند و همچنین کسانی که از خودمحوری خارج شدند، آنهایی که ندای امام خویش را لبیک گفته تا همانند شمع بسوزند و روشنایی بخش جامعه باشند.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه ؛نشست خبری فرمانده تیپ 48 فتح استان با حضور خبرنگاران برگزار شد، در این نشست سرهنگ حکمتیان گفت: تیپ ۴۸ فتح یادگار ماندگار همه افرادی بوده که جان در طبق اخلاص  برای معبود گذاشتند و همچنین کسانی که از خودمحوری خارج شدند، آنهایی که ندای امام خویش را لبیک گفته تا  همانند شمع بسوزند و روشنایی بخش جامعه باشند.

 

وی بیان کرد: در جنگ تحمیلی ۱۳ هزار جانباز و ۳۱۷ آزاده محل عبور آنها از تیپ ۴۸ فتح بوده، آنهایی که لباس شهادت پوشیدند تا شهید شوند اما خواست خداوند بودند آنها برگردند و به جامعه خدمت کنند، و باید پرسید اگر آنها نبودند  چه کسانی فتح المبین و طریق القدس را روایت می کردند، این جانبازان به سختی نفس کشیده تا بتوانیم سرعت رشد علمی ۱۱ برابر جهان داشته ، در هسته ای و نانو افتخار کسب کرده، و امروز  لبه پیکان استان در جنگ ها تیپ ۴۸ فتح است.
 
 
 
فرمانده تیپ 48 فتح اظهار کرد: در عملیات های مختلف این تیپ 48 فتح بوده  که از خود گذشتگی نشان داده است به عنوان مثال پدخندق یادگار تیپ ۴۸ فتح بوده  و به عنوان برگ زرینی در کارنامه آن میدرخشد.
 
 
وی ادامه داد: بعد از  جنگ و شکست آنها،  تاکتیک دشمن عوض شد، فوکویاما در این رابطه میگوید: این شیعه دور از افق برنامه های ما بوده و آنها کسانی بوده که شهادت افتخار آنها بوده و از مرگ نمیترسند، بنابراین سناریو آنها تغییر کرد و امروز جنگ در عرصه مختلف  تغییر داده شده است که می توان به  ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی اشاره کرد.
 
 
 
 سرهنگ حکمتیان افزود: تیپ48فتح همگام با مردم در دوران سازندگی در محرومیت زدایی و در اردوهای راهیان نور خدمت کرد، اما امروز جبهه  تغییر کرده است و به همه نقشه های دشمن آگاه هستیم.
 
 
 
سرهنگ حسن حکمتیان بیان کرد: قبل از دفاع مقدس دشمن طراحی های مختلفی داشت اما موفق نشد، در ادامه با تجهیز گروه های تروریستی آنها را تقویت کرده، و به مرزهای جغرافیایی گسیل کرد مانند گروهک ریگی و جیش الظلم ، که  دست به ترور میزدند، و در این رابطه  تیپ ۴۸ فتح برای مبارزه با آنها اعزام شدند، از طرفی  امثال سردار شوشتری در مقابل آنها ایستادگی کرده و سرکرده آنها دستگیر شد، امروز  بحث توان رزم از حیث نیروی انسانی و تجهیزات و آموزش تغییر کرده است، یعنی نیرو باید شهادت طلب، به روز و شجاع باشد که بتواند در مقابل دشمن ایستادگی کند.
 
 
 
حکمتیان بااشاره به اقدامات تیپ 48 فتح افزود: سال ۱۳۹۰ یگان ها ارزیابی شد و بخشی از جغرافیایی ایران در شمال غرب کشور  را که گروهک تروریستی نظیر  " پ ک ک " و " پژاک " حضور داشته و از طیق  یگان های  تیپ ۴۸ فتح در آن مناطق صفر مرزی حضور پیدا کرده  و با ماموریت آفندی و تقدیم ۷ شهید گرانقدر  سبب امنیت و اقتدار کشور شد و از طرفی ۳۲ نفر جانباز شده که گروهک تروریستی مجبور به عقب نشینی شد، آنها با تجهیزاتی از طرف آمریکا و کشورهای مرتجع منطقه و با سلاح های سنگین و نیمه سنگین تجهیز شده بودند.
 
 
 
وی اضافه کرد: بعد از هر عملیاتی یگان رزم باید تقویت شود اما چون در بالاترین سطح آمادگی قرار داشتیم یک ماموریت پدافند واگذار شد،  در سال ۹۱ خطی به طول ۱۴۴ کیلومتر در گرمای بالاتر از ۵۰ درجه و شرایط بد آب و هوایی و نقطه صفر مرزی با عراق با گروه های تروریستی، مقابله شد، که در این رابطه  استان سیستان بلوچستان به رشادت های تیپ ۴۸ فتح در مناطق جنوب کشور اذعان می کنند.
 
 
 
حکمتیان ادامه داد: بار دیگر تیپ 48 فتح اعلام آمادگی برای اجرای ماموریت کرد و ماموریتی در نقطه صفر مرزی  و مقابله با عناصر تروریستی مانند کومله و پژاک صورت گرفت، بعد از سال ۷۳ و قبل از آن همین تیپ در آن مناطق حضور داشتند  که سبب بیرون راندن گروه های تروریستی مذکور شدند اما با تحریک استکبار جهانی اقدام به مقابله نظامی از طریق پژاک، فواد و کومله برای بار دیگر صورت گرفت.
 
 
وی ادامه داد: از دیگر اقدامات این تیپ مقابله با سوداگران مرگ در  شرایط سختی از جمله ارتفاع ۱۵ متری برف و در  ارتفاع بالای ۲۶۰۰ متر بود، که  تیپ 48 فتح ۸ ماه با امکانات از پیش تعیین شده تغذیه می شد، و اگر کسی در آن مکان ایست قلبی میکرد بدون شک به درجه رفیع شهادت نائل می آمد.
 
 
 
فرمانده تیپ 48 فتح اظهار کرد: در مناطق عملیاتی بحث کمک به مردم به صورت ویژه از قبیل تامین جهیزیه، درمان، و حتی جاده ها انجام می شد و امروز در سایه امنیت درآمدخوب و کشاورزی دارند در صورتی که سالیان زیادی تحت سیطره گروه های تروریستی بودند که اموال و سرمایه های آنها را غارت می کردند اما امروز در کمال امنیت در حال زندگی هستند.
 
 
 
وی در خصوص امداد رسانی به مناطق سیل زده استان گفت: ۱۲‌گردان در مناطق مختلف شهرستان برای ماموریت سخت آماده بوده و این آمادگی در جنگ نرم و سخت نیز وجود دارد، از طرفی اقدامی نظیر مشارکت در ساخت ۷۰ واحد مسکونی  برای  تکمیل جهت واگذاری به محرومان در حال انجام است.
 
 
سرهنگ حکمتیان گفت: متناسب با هر نوع تهدیدی آماده هر نوع عملیاتی برای خدمت به مردم و در کنار‌ دولت هستیم، در سیل اخیر‌ از همان روزهای اول حضور داشته و برخی از دستگاه ها از جمله شرکت توزیع نیروی برق  درخواست کمک کردند که در این راستا اقدام شد، در‌منطقه زیلایی یک بیل مکانیکی جهت بازگشایی مسیر فعالیت می کرد، و در دورترین مناطق مانند سیلاب و کلوار و شاه غالب بیل های مکانیکی تاکنون در‌حال خدمت هستند.
 
 
وی افزود: در تنگ مهربان در بحث فضای مسکونی و لوله های آب امداد رسانی شد، در جاده ارتباطی مختار با کالوس و چیتاب با بیل های مکانیکی و دستگاه ها بلدوزر مستقر شدیم و امداد رسانی انجام شد، در منطقه دارشاهی به درخواست یک مادر شهید  قریب به ۲۰ ماشین در گلزار شهدای این منطقه خدمت کردند، در دروهان مسیر آب آنها تخریب شد و آنجا حضور پیدا کردیم و اقدام به کمک رسانی شد، از طرفی بخشدار دیشموک درخواست کمک داشت و در آن مناطق و در حال خدمت هستیم، به طور کلی در مناطق سیل زده استان تمام گردان های ما ماموریت داشته و حضور پیدا کرده و‌ کمک کردند.
 
در روستای خلف آباد، جاده به دهدشت مانند پل ها، و همچنین بستر رودخانه سرابتاوه بازگشایی شد، در سایر مناطق سیل زده کشور به دو استان لرستان و خوزستان کمک رسانی شد، از طرفی، از مناطق سیل زده  به سپاه و یگان ها آنها اعلام کمک کردند، که  روزی ۱۱هزار پرس غذا  تقسیم و نانوایی سیار تاسیس شد.
 
 
 
وی افزود: در مناطق سیل زده تیم درمان و پرستار به آن مناطق اعزام شد، از طرفی معاونت غذا و داروی دانشگاه دانا اعلام کمک‌کردند که امداد رسانی شد و توان امداد رسانی به گلستان، لرستان و خوزستان را داشته و قریب به ۶۵۰ میلیون ریال از بسیجیان جمع آوری و در اختیار مردمان آن مناطق گذاشته که صرف تامین اسکان و کانکس خواهد شد.
 
 
 

سرهنگ حکمتیان از دیگر اقدامات را کمک به رفع آلودگی در مناطق سیل زده ذکر کرد و گفت: یگان پدافند جنگ نوین ما با دستگاه‌های درخش و روتکس و سایر امکانات در این ماموریت حضور پیدا کردند و در شعیبیه شوشتر دفع آلودگی کردند و در شهر سوسنگرد نیز چهار دستگاه کامیون ما در حال خاکریزی در اطراف شهر هستند.

 
 
 
وی در پایان گفت: تیپ ۴۸ فتح عملیاتی بوده واز مردم‌استان می خواهیم از طبیعت مراقبت کرده تا آتش سوزی رخ ندهد و اگر هرگونه اتفاق در این خصوص افتاد این تیپ عملیاتی وارد خواهد شد، و اما یکی از خواسته های حداقلی ما حضور مسوولان دولتی و بازدید از خدمات ما بود که در این خصوص انتظارات برآورده نشد.
 
 
 
انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک