آخرین اخبار

9. فروردين 1398 - 15:50   |   کد مطلب: 8898

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ امامزاده محمود (ع) يكي از مشهورترين بقاع متبركه كشورمان مي‌باشد كه از زمان‌هاي گذشته مورد توجه مردم با ايمان و مكاني براي تمسك و توسل اهل معرفت بوده است.
به گفته مردم چند سال قبل، زائرين آن بزرگوار راهي سخت و كوهستاني را با پاي پياده و يا استفاده از چارپايان طي مي‌نمودند، اما امروزه وجود جادة آسفالته، وسايل حمل و نقل عمومي و امكانات رفاهي موجب گرديده تا زوار بيشتري توفيق زيارت آن حضرت را پيدا كنند. به طوري كه در طول شبانه‌روز حدود صدها نفر به اين مكان مقدس زيارتگاهي وارد مي‌شوند و شب را در اين محل بيتوته مي‌كنند.

 

در مجموع آنچه قرائن و گفتار و شواهد تاريخي و بيشتر منابع و كتب انساب مي‌توان نتيجه متقن و معتبر گرفت، نسب‌نامه امامزاده علي سادات و امامزاده محمود مشهور به سيد محميد با هفت الي هشت واسطه به ترتيب ذيل به حضرت امام محمد تقي‌الجواد (ع) منتهي مي‌گردد:

     « ... امامزاده محمد محمود مشهود به سيد محميد بن ابوعبدالله احمد ابن ابوالحسن موسي نقيب ابن ابوعبدالله احمد النقيب ابن ابوعلي محمد الاعرج ابن ابو‌المكارم احمد بن ابي احمد موسي المبرقع بن الامام الجواد محمد‌تقي (ع)...»

در فاصله دو متري دو ستون جلو ايوان ورودي و راه‌پله‌ها، دو گلدسته به قطر 6 و ارتفاع 25 متر با اسكلت فلزي و بتون سخت بر پا شده كه گنبد با قامت آن در وسط اين دو گلدسته مي‌درخشد. نماي بيرون گنبد و گلدسته‌ها كه از كاشي معرق چند رنگ پوشش داده شده همراه با انبوه درختان جنگلي بلوط در سراب و نشيب كوهستان عظيم آن، فضاي زيبايي را به طبيعت آن سامان بخشيده است.

در ضلع شمال‌غربي اين زيارتگاه، متصل به كوه تعداد 22 اطاق در دو طبقه جهت اسكان زائرين احداث شده كه بوسيله پل ارتباطي با طبقه دوم ساختمان اصلي ارتباط دارد.
در سمت شمال اين ساختمان، دكل مخابرات و انبار تأسيسات و منبع عظيم آبي و يك واحد ساختمان پنج اطاقه مربوط به انتظامات امامزاده قرار دارد كه برخي هنوز در حال احداث است. در ادامه همين ساختمان، متصل به كوه يك باب ساختمان چند اطاقه در ابعاد 17-11 متر با مصالح آجر و سيمان در حال احداث است كه به نقلي در آينده مورد استفاده روحاني و مبلغ امامزاده قرار مي‌گيرد.

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک