آخرین اخبار

25. اسفند 1393 - 17:07   |   کد مطلب: 869
معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب وفاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد گفت: 30 درصد از شبکه آب روستایی این استان معادل 750 کیلومتر فرسوده است.

جهانگیر احسانی  با اشاره به اهمیت نوسازی شبکه های فرسوده برای مصرف بهینه آب و سلامتی مردم افزود: بخش عمده ای از اعتبارات عمرانی امسال آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد به اصلاح شبکه فرسوده اختصاص یافت.

وی اظهار کرد: اصلاح 240 کیلومتر از شبکه آب روستایی، احداث چند مخزن با ظرفیت دوهزار و 600 متر مکعب و شش ایستگاه آب از برنامه های در حال اجرای این شرکت است.

احسانی با بیان این که بیش از 950 روستای زیر 20 خانوار در این استان وجود دارد ابراز کرد: اجرای هفت مجتمع آب روستایی در مناطق لوداب دو مورد، موگرمون، کریک دنا، دهدشت شرقی، باباکلان و الغچین از راهبردهای دولت برای تامین آب مناطق کم جمعیت روستاهای این استان است.

وی از اختصاص 210 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای مجتمع های آب روستایی کهگیلویه و بویراحمد درسال جاری خبر داد.

احسانی بیان کرد: نصب 145 دستگاه کلرزنی در کنار مخازن آب روستایی تامین آب سالم این مناطق را بهبود بخشیده است.

وی گفت: با هدف درآمدزایی برای تامین آب مناطق روستایی امسال چهار هزار و 600 مشترک غیر مجاز در روستاهای این استان شناسایی شد که که نیمی از آنها به مجاز تبدیل شده است.

وی با اشاره به خشکسالی امسال براصلاح الگوی مصرف آب به ویژه خودداری ازاستفاده آب آشامیدنی برای آبیاری زمین های کشاورزی و باغ تاکید کرد.

آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد 52هزار مشترک آب خانگی و غیرخانگی دارد.

کهگیلویه وبویراحمد دارای یکهزار 676 روستا با 310 هزار نفر جمعیت روستایی و یک هزار و 200 روستای آن شبکه از آب سالم و بهداشتی بهره مند است./ایسنا

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک