آخرین اخبار

9. خرداد 1396 - 23:25   |   کد مطلب: 7975
رئیس اداره دامپزشکی کهگیلویه گفت:دریافت فرآوده های خام دامی سالم و به مقدار کافی از سیاست های امنیت غذایی دامپزشکی است که به دلیل حساسیت موضوع در ماه مبارک رمضان به صورت ویژه پیگیری می شود.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، کرم الله کیانی رئیس اداره دامپزشکی کهگیلویه اظهارداشت:طرح تشدید نظارت وکنترل بهداشتی فراورده های خام دامی در ماه مبارک رمضان به اجرا درامده است.

رئیس اداره دامپزشکی کهگیلویه گفت :در این طرح مراکزی ازجمله رستوران ها،کبابی،مرغ فروشی ،قصابی ها وکلیه اماکنی که به نحوی دررابطه بامواد غذایی بامنشاء دامی سروکار دارند مورد ارزیابی قرارمی گیرند تاشهروندان بتوانند با خیالی اسوده نسبت به تهیه و مصرف موادغذایی اقدام نمایند.

وی افزود: دریافت فرآوده های خام دامی سالم و به مقدار کافی از سیاست های امنیت غذایی دامپزشکی است که به دلیل حساسیت موضوع در ماه مبارک رمضان به صورت ویژه پیگیری می شود.

این مسئول ادامه داد از شهروندان خواست در هنگام خرید محصولات خام دامی نسبت به بهداشتی بودن و تاریخ مصرف مواد غذایی توجه کنند.

کیانی بیان کرد:۲ اکیپ سیار و یک اکیپ ثابت در این طرح فعال هستند ومردم می توانند باسامانه ۱۵۱۲ شبکه دامپزشکی مشکلات احتمالی را در میان بگذارند.

مدیر دامپزشکی کهگیلویه افزود:همچنین ازابتدای سال ۹۶ حدود ۲۰۰هزارراس دام سبک علیه بیماری آبله واکسینه شده اند و تا پایان تیرماه بیش از۲۰۰ هزارراس دام دیگر واکسینه می شوند.

کیانی بابیان آغاز عملیات تست سل گاوی درگاوداری و دامداری های سنتی خاطرنشان کرد ۱۸۰۰راس گاو علیه این بیماری تست و از این تعداد جهت تشخیص بیماری بیماری تب مالت خون گیری و آزمایش بعمل می اید.

وی درپایان گفت:بیش از ۴۲میلیون ریال انواع سم درروستاهای ابله ،کمردوغ ازتوابع بخش چاروسا بصورت رایگان توزیع شد.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک