آخرین اخبار

16. اسفند 1393 - 21:21   |   کد مطلب: 766
وزیر بهداشت گفت: بنده از جانب دولت اعلام می‌کنم در راه معرفی شهدا و سیره آنان به جامعه هر مقدار که کمک نیاز باشد دولت آماده خدمت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کنگره ملی شهدای دانشجو که صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار شد ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: فرزندان و جوانان به عهد خود وفا کردند و برای دفاع از میهن جان خود را فدا کردند و ما نیز باید در مسیری که شهدا طی کردند راه آنان را ادامه دهیم.

وی با اشاره به همدلی و وحدت بین تشکل‌ها برای برگزاری چنین مراسمی اظهارداشت: امیدواریم این امر ادامه داشته باشد و ما بتوانیم در مسیر ارتقای دانش حرکت کنیم.

هاشمی با اشاره به نقش شهدای دانشجو خاطرنشان کرد: فرهنگ شهادت و شهادت‌طلبی باید در دانشگاه‌ها ایجاد شود و ما باید این امر را ادامه دهیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دانشگاه مبدأ تحولات است، خاطرنشان کرد: همیشه باید به قشر دانشجو توجه کنیم و بدانیم به سادگی نمی‌توانیم چشم جوانانمان را بر روی زیباترین نقطه تاریخ ملتمان ببندیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه برخی از کشورها از هیچ تاریخ می‌سازند اظهارداشت: ما باید شهدای خود را به دانشجویانمان معرفی کنیم و دولت در این مسیر از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهد کرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه شهدا نیز دانشجویانی مانند بقیه دانشجوها بودند، گفت: هرکدام از شهدا با شجاعت، باور و صداقت خود در این مسیر گام برداشته‌اند. از جان خود گذشتند و ما نمی‌خواهیم تقدس‌گرایی کنیم و بگوییم آنها آدم‌های خیلی خاصی بودند اما باید بدانیم آنان به کشور خود علاقه داشتند و به فرمایش ولی فقیه زمان خود امام خمینی باور عمیق قلبی داشتند و در انجام فرمایشات وی جان خود را فدا کردند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه دانشجویان پس از فرمان امام دانشگاه‌ها را رها کرده و به جبهه‌ها رفتند تصریح کرد: ما در آن زمان بهترین دانشجویانمان به دانشگاه‌ها رفتند و بهترین فرمانده‌ها شدند و توانستند در مقابل دنیا ایستادگی کنند و آنان را به زانو درآوردند.

قاضی‌زاده هاشمی در پایان با بیان اینکه نسل آینده باید شناخت خوبی از این شهدا داشته باشد تصریح کرد: این افراد الگوهای خوبی هستند که نسل آینده می‌تواند از آنان درس بگیرد و ما باید آنان را به نسل‌های آینده معرفی کنیم.

سردار نقدی در اختتامیه کنگره ملی شهدای دانشجو:
منطق شهدا را در عرصه فرهنگ و اقتصاد غایب می‌بینیم

همچنین سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با حضور در مراسم اختتامیه کنگره ملی شهدای دانشجو که ظهر امروز در دانشگاه تهران برگزار شد به سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: شهدا از هر مذهب، قوم، نژاد و قبیله‌ای بودند و هر سلیقه‌ای که در عرصه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی که داشتند در مسائلی مشترک بودند. مهم‌ترین نقطه اشتراک همه شهدا کنار گذاشتن محاسبه‌گری‌های مادی در حرکت به سوی آرمان‌ها است.

سردار نقدی با بیان اینکه شهدا نشدنی‌ها را شدنی کردند، گفت: شهدا به ما آموختند که در مقابله با قدرت‌های شیطانی تا آخرین نفس و نفر بایستیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: این منطقه مبارزان مادی‌گرا است که در مقابل دشمن تا جایی که آنان پرزور نباشند مبارزه می‌کنند اما اگر طرف پر زور شد کوتاه می‌آیند و سازش می‌کنند اما شهدا به ما آموختند تا در مقابل سلطه‌گران و متجاوزان بایستیم. این منطق شهدا بود.

وی تاکید کرد: همین منطق شهدا بود که سه بار پشت کشورهای شیطانی و ۱+۵ را به خاک مالید. در مبارزه با شاه که همه قدرت‌های شیطانی و ۱+۵ حامی وی بودند شهدا وارد شدند و همه این قدرت‌ها را نادیده گرفتند.

سردار نقدی افزود: همچنین شهدا در مقابله با تروریست‌ها به میدان آمدند و در مقابل امواج ترور که توسط ابرقدرت‌ها بود ایستادند و پشت تروریست‌ها را به خاک مالیدند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: این ماجرا در دفاع مقدس نیز تکرار شد. ۱+۵ و همه قدرت‌های شیطانی حامی صدام بودند و هر کدام نقشی را ایفا می‌کردند اما شهدا در مقابل آنان کم نیاوردند و ایستادگی کردند. بعضی‌ها در ابتدای جنگ بعد از چند عملیات ناموفق گفتند عقب‌نشینی کنیم و مذاکره کنیم و این مسئله را از طریق سیاسی با صدام حل کنیم. شهدا وارد شدند و کار نشدنی را شدنی کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید براینکه شهدا محاسبات را در جنگ تحمیلی تغییر دادند، گفت: شهدا ثابت کردند اگر با خدا باشیم مقابل هر قدرتی می‌توانیم بایستیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: دانشجویان شهید در عرصه‌ای که (جنگ تحمیلی) سنخیتی با تخصص و علمشان نداشت آنطور درخشیدند امروز اگر با منطق شهدا در عرصه فرهنگ و اقتصاد ظاهر شوند کارهای بزرگی صورت می‌گیرد اما امروز منطق شهدا را در این عرصه‌ها غایب می‌بینیم.

حجت‌الاسلام محمدیان در اختتامیه کنگره ملی شهدای دانشجویی:
امروز اگر شهیدان بودند کوچک‌ترین نرمشی در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان نمی‌کردند

به گزارش جهان، حجت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز با حضور در این مراسم با بیان اینکه دشمن جرأت و جسارت استفاده از گزینه نظامی را ندارد، گفت: اگر امروز شهدا بودند همانند گفتمان رهبر معظم انقلاب در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان ایستادگی کرده و کمترین نرمشی در برابر آنان نداشتند.

وی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه امسال فضای دانشگاه‌ها بیش از هر سال معطر به یاد و نام شهدا است، گفت: وصیت‌نامه شهدا غیر از مقاله و یا دفترچه خاطرات است. شهدا در وصیت‌نامه‌شان جان مطلب را در کمترین خطوط به تحریر در آوردند به همین خاطر مراجعه به وصیت‌نامه شهدا می‌تواند برای معرفی درست آنان راهگشا باشد.

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه شهدا مسیر را آگاهانه انتخاب کردند، گفت: انتخاب مسیر شهادت در دفاع از انقلاب یک انتخاب آگاهانه بود که شهدا انجام دادند، آن هم زمانی که بسیاری افراد این اقدامات را یک حرکت احساسی و هیجانی تعبیر می‌کردند اما شهدا اعلام کردند که این راه را با آگاهی انتخاب کردند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه سخنرانی خود گفت: شهدا می‌گفتند ما می‌دانیم این جنگ یک جنگ نیابتی است و صدام نماینده جهان استکبار است. بسیاری از شهدا نوشتند که ما می‌دانیم فقط با لشکر بعثی مواجه نیستیم بلکه با دنیای استکبار مواجهیم.

وی افزود: شهدا گفتند که این جنگ، جنگ ایدئولوژی و اعتقادی است و بحث بر سر بود و نبود انقلاب است و جنگ بر سر گفتمان روح‌الله است.

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه جهان استکبار تصور می کرد با جنگ نظامی می‌تواند انقلاب اسلامی را از بین ببرد، گفت: ملت با ایستادگی خود کاری کردند تا دشمنان انقلاب دیگر جرأت حمله نظامی پیدا نکند و گر چه می‌گویند همه گزینه‌ها روی میز است اما خودشان هم می‌‌دانند که جسارت این کار را ندارند.

وی ادامه داد: یکی از اعضای کنگره آمریکا به نتانیاهو گفت که تو در مقابل حماس نتوانستی کاری از پیش ببری در مقابل جمهوری اسلامی می‌خواهی چه کار کنی.

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه استکبار اگر جرأت داشت لاف گزینه نظامی نمی‌زد، گفت: ۸ سال دفاع مقدس کشور ما را برای سالیان سال بیمه کرده است البته دشمن دست از دشمنی‌اش برنمی‌دارد و امروز به جنگ نرم روی آورده تا ما را از درون با چالش روبه‌رو کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: ما اگر می‌خواهیم از شهدا تجلیل کنیم باید ببینیم اگر آنان امروز در مقابل دشمن بودند چه می‌کردند؟ امروز شهدا نظاره‌گر ما هستند تا ببینند ما با راه روح‌الله (ره) چه می‌کنید و برای حفظ گفتمان انقلاب و منافع انقلاب چقدر ایستادگی می‌کنید؟

حجت‌الاسلام محمدیان در ادامه تصریح کرد: امروز اگر شهدا حاضر بودند همانطور که در آن روز برای آرمان‌های امام جان دادند امروز نیز همانند گفتمان مقام معظم رهبری درباره ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان، ایستادگی می‌کردند و حاضر نبودند کوچک‌ترین نرمشی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه گفتمان شهیدان در دانشگاه یعنی تحلیل درست شرایط و اتخاذ موضع درست، گفت: گفتمان شهید یعنی دانشجویان امروز با عینک واقع‌بینی و اندیشه آرمان‌گرایی صحنه را تجزیه و تحلیل کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پایان گفت: اگر روزی قدرت‌های بزرگ بخواهند دوباره تجربه هشت سال دفاع مقدس را تکرار کنند هزاران دانشجو مانند دفاع مقدس با ‌آگاهی، شور و شعور بیشتر از انقلاب دفاع می‌کنند.

حیدری:
امسال ۳۰ کنگره استانی و ۵۰۰ یادواره دانشگاهی برگزار شده است

همچنین محمد ودود حیدری رئیس سازمان بسیج دانشجویی در آیین اختتامیه کنگره ملی شهدای دانشجو با اشاره به سابقه دیرینه برگزاری یادواره‌های شهدای دانشجو در دانشگاه‌ها گفت: این اولین کنگره ملی شهدای دانشجو با مشارکت همه دانشگاه‌ها در سراسر کشور است.

دبیر کنگره ملی شهدای دانشجو با اشاره اهداف برگزاری این کنگره ،گفت: بیش از یکصد دانشجوی شهید که جزو فرماندهان و تاثیرگذاران جنگ بوده اند تا کنون شناسایی شده است.

وی گفت: تاکنون ۳۰ کنگره استانی و ۵۰۰ یادواره دانشگاهی در سال ۹۳ در سراسر کشور برگزار شده است.

حیدری ادامه داد: دانشجویان و متولیان برگزاری کنگره شهدای دانشجو از ۲۰۰۰ خانواده شهید بازدید کرده اند و از نزدیک با زندگی خانواده های این شهیدان آشنا شده اند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی در پایان گفت: برگزاری این کنگره باعث همدلی و همکاری در دانشگاهها شده است.
منبع: فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک