آخرین اخبار

9. اسفند 1395 - 1:42   |   کد مطلب: 7643
مدیر طرح معدن پتاسیم لیراب دیشموک:با بیان اینکه، این معدن برای تولید 4 ماده معدنی، نیترات پتاسیم، اهک coo ،لیتیوم و مولیبدن کاربرد دارد، تصریح کرد: این چهار فلز را از معدن لیراب می توان استخراج و فن آوری کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،  امیر حیدرپور مدیر طرح معدن پتاسیم لیراب دیشموک اظهار کرد: معدن نیترات لیراب 18 سال پیش کشف و شناسایی شد.

 

وی افزود: هرچند مالک معدن قصد فعال کردن  و بهره بردای ان بپردازد ولی به دلیل عدم توانایی  امکان برای فعال شدن معدن فراهم نشد.

 

وی تصریح کرد: با همکاری وزارت دفاع و حمایت و پیگیری هاشمی پور نماینده مردم و فرماندار کهگیلویه مراسم کلنگ زنی معدن نیترات صورت گرفت.

 

وی با بیان اینکه، این معدن برای تولید 4 ماده معدنی، نیترات پتاسیم، اهک coo  ،لیتیوم و مولیبدن کاربرد دارد، تصریح کرد: این چهار فلز را از معدن لیراب می توان استخراج و فن آوری کرد.

 

وی، ضمن ابراز امیدواری راه اندازی و فعال شدن خط تولید این معدن در آینده مورد نظر، گفت: در ابتدا خط تولید معدن لیراب بین 36 تا 40نفر را شاغل می کند.

 

حیدرپور گفت: از افراد بومی جهت اشتغال در این معدن به کار گرفته می شود.

 

مدیر طرح معدن پتاسیم لیراب دیشموک با بیان اینکه، از نیترات پتاسیم معدن نیترات لیراب می توان مواد دارویی برای انتی هیستامین ها به کاربرده شود، تصریح کرد: برای باروت و هم می توان به عنوان افزودنی کودهای فسفاتی، نیتراته و کودهای ارگانیک در منطقه تولید و مورد استفاده قرار بگیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک