آخرین اخبار

8. بهمن 1395 - 14:51   |   کد مطلب: 7487
امام جمعه موقت دیشموک اظهار کرد: امید می‌رود بدون هرگونه حُب‌و بغض، بحث سیاسی و بدون بهانه‌گیری،از حادثه پلاسکو درس عبرت گرفته و اینچنین هشدارهایی جدی و مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،  امام جمعه موقت دیشموک با بیان اینکه، هشدارها و درس عبرت ناشی از حادثه عظیم پلاسکو پیام‎های زیادی را برای ما به ویژه مسئولان و مدیران متولی داشته است، اضافه کرد: امید می‌رود بدون هرگونه حُب‌و بغض، بحث سیاسی و بدون بهانه‌گیری، این هشدارهای جدی و مورد توجه قرار بگیرد.

 

حجت الاسلام شیخ ابراهیم طاوسیان امام جمعه موقت دیشموک در نماز عبادی-سیای این هفته دیشموک، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوی و پرهیز از معاصی، یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو را گرامی داشته است.

 

وی افزود: شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو درس ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی بر همه ما آموختند و یکبار دیگر به جهانیان نشان دادند که ایثار و  از خودگذشتگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک اصل پا برجا است.

 

امام جمعه موقت دیشموک تصریح کرد: هرچند حادثه جانسوز و غم‌بار پلاسکو دردهای سنگینی بر ما تحمیل کرده است، اما از جهاتی درس‌ عبرت، پیام و هشدارهایی برای جامعه ما به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه، هشدارها و درس عبرت ناشی از این حادثه عظیم پیام‎های زیادی را برای ما به ویژه مسئولان و مدیران متولی داشته است، اضافه کرد: امید می‌رود بدون هرگونه حُب‌و بغض، بحث سیاسی و بدون بهانه‌گیری، این هشدارهای جدی و مورد توجه قرار بگیرد.

 

حجت الاسلام طاوسیان، زنده‌نگه داشتن یاد و خاطره شهدای پرافتخار عرصه آتش و جوانمردان بی‌ادعا و همیشه بیداری که جان خویش را برای هستی دیگران در اوج خدمتی ایثارگرانه تقدیم کردند، را با همیت خواند و گفت: باید این امر از اولویت ویژه‌ای برخواردار شود.

 

وی بیان کرد: حادثه پلاسکو هشداری برای همه ما است که در هر زمان و مکان و موقعیتی انسان به فکر مرگ باشد .

 

امام جمعه موقت اذعان کرد: همه ما دنیا را ترک می‌کنیم و هرکسی با هر جایگاه و مسئولیتی باید برای این سفر طولانی آماده باشد.

 

وی با بیان اینکه، تاکنون در زندگی درس‌های زیادی را دیده ولی عبرت نگرفته‌ایم، تاکید کرد: امام علی(ع) فرمودند؛ عبرت‌ها زیاد ولی عبرت گیرندگان بسیارکم است و ما باید سعی کنیم همیشه با عبرت گرفتن از درس های گذشته، رفتارهای غلط خود را اصلاح کنیم.

 

امام جمعه موقت دیشموک با انتقاد از روحیه تخریب‌گرایانه برخی انسان‌ها گفت: یکی از مشکلات جامعه ما این است که بجای اینکه تلاش کنیم همدیگر را اصلاح کنیم، سعی داریم افراد را بیشتر تخریب کنیم.

 

حجت‌الاسلام طاوسیان با اشاره به اینکه، افراد سعی کنند نقطه‌ضعف‌ها را یادآوری کنند، گفت: در این راستا نقاط مثبت را بیشتر پوشش داده و مثبت‌نگر باشیم.

 

وی گفت: این امر باید از سوی همه مردم به ویژه مسئولان مورد توجه قرار بگیرد و انگیزه مسئولان برای چنین وظایفی محکمتر شود.

امام جمعه موقت دیشموک با بیان اینکه همه ما در قبال مسئولیت‌های خود به خداوند متعال باید پاسخگو باشیم، اضافه کرد: در این راستا تک تک ما باید روزی جوابگو باشیم.

 

وی، با اشاره به پیام مقام معظم رهبری(مدظله) که فرمودند؛ نکته‌ای که در ادامه و حتی با پایان حادثه پلاسکو باید مدنظر مسئولان باشد، عمل کردن به وظیفه است، اذعان کرد: بهترین راه این است که همه مسئولان فقط به وظیفه خود عمل کنند.

 

امام جمعه موقت دیشموک گفت: اگر مسئولان به وظیفه خود عمل کنند بسیاری از این مشکلات و حوادث تلخ و ناگوار تکرار نمی‌شود.

 

وی، در ادامه به ایام الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: روزهای سرآغاز دهه مبارک فجر و استقبال تاریخی مردم ولایمتدار، انقلابی و بصیر از امام( ره) را پیش‌رو داریم.

 

امام جمعه موقت، ضرورت بالای باشکوه برگزارکردن برنامه‌های جشن دهه فجر را با همیت عنوان کرد و گفت: همه مسئولان باید با برگزاری جشن‌های متنوع و معرفی ویژگی‌های انقلاب به نسل‌های جدید به ویژه جوانان، کمر همت بندند.

 

وی گفت: این انقلاب ثمره مجاهدت‌های خستگی‌ناپذیر امام راحل،شهدا و ایثارگران و مردم انقلابی ایران اسلامی است.

 

امام جمعه موقت دیشموک با بیان اینکه، خودباوری از مهمترین دستاوردهای انقلاب است، اذعان کرد: حفظ این نظام از اصل آن مهمتر است و وظیفه ما حفظ این نظام و انقلاب می‌باشد.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی کرامت انسانی را به مردم ما بازگردانده و این انقلاب از ایران اسلامی در تمام دنیا یک قدرت بزرگ و عزیز ساخته است.

 

حجت الاسلام طاوسیان همچنین، پنجم جمادی الاول سالروز ولادت شیرزن صحرای کربلا، اسوه صبر و استقامت حضرت زینب(س) را یادآور شد و گفت: این روز را که به نام روز پرستار هم نامگذاری شده است، به همه به ویژه جامعه زحمتکش پرستاران، تبریک عرض می کنیم.

 

وی، علت نامگذاری ولادت حضرت زینب(س) به عنوان روز پرستار را به دلایل تجلیل از مقام شامخ شخصیت زینب(س) و تقویت روحیه زینب‌گونه در میان پرستاران  عنوان و خاطرنشان کرد: لازم و ضروری است از نقش پررنگ پرستاران در جامعه تقدیر و تشکر ویژه شود.

 

 

امام جمعه موقت دیشموک متذکر شد: امید می‌رود بدون هرگونه حُب‌و بغض، بحث سیاسی و بدون بهانه‌گیری،از حادثه پلاسکو درس عبرت گرفته و اچنین هشدارهایی جدی و مورد توجه قرار بگیرد.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک