آخرین اخبار

7. بهمن 1395 - 12:59   |   کد مطلب: 7479
رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه اظهار کرد: یک باند4نفره قاچاقچی اشیاء عتیقه در منطقه اسفندان دیشموک از توابع کهگیلویه دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، سیاوش زمان رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه در گفتگو با خبرنگار، اظهار کرد: یک باند4نفره قاچاقچی اشیاء عتیقه در منطقه اسفندان دیشموک از توابع کهگیلویه دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.

 

رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه افزود: نیروهای یگان حفاظت بعد از گزارشاتی مبنی بر وجود این گروه با همکاری نیروهای انتظامی روستای اسفندان دیشموک شروع به تحقیق و شناسایی افراد این گروه کردند.

 

زمان با بیان اینکه چهار نفر جوینده گنج دستگیر و به دستگاه قضائی معرفی شدند افزود: از همکاری نیروی انتظامی اسفندان دیشموک تقدیر و تشکر ویژه داریم.

 

 وی با بیان اینکه، هر چهار نفر از خارج استان بوده اند، تصریح کرد: این افراد شب گذشته دستگیر شدند.

 

وی با بیان اینکه از این باند یک دستگاه گنج یاب پیشرفته کشف و به همراه خودروی پژو پارس آنها توقیف شد، افزود: یگان حفاظت میراث فرهنگی در حفاظت آثار تاریخی شهرستان تلاش شبانه‌روزی دارند.

 

رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه گفت: یگان حفاظت میراث فرهنگی در حفاظت از اشیاء و آثار تاریخی شهرستان وظیفه خطیری دارد و از تجاوز به حریم آثار تاریخی، حفاری غیر مجاز و سرقت و قاچاق اشیای تاریخی جلوگیری می‌کند.

 

زمان همکاری مردم و مقابله با غارتگران و حفاران آثار عتیقه را خواستار شد و تصریح کرد: در صورت مشاهده چنین جرائمی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان قاطعانه با افراد متخلف هم‌چنین افرادی که اقدام به حمل و نقل، خرید و فروش و استفاده از دستگاه فلزیاب می‌کنند، برخورد خواهد کرد.

 

رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه متذکر شد: از زمان تصدی مدیریت میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان کهگیلویه تاکنون بیش از 62 تیم قاچاقچی اشیاء عتیقه در شهرستان منهدم و به مقامات قضایی معرفی شدند.

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک