آخرین اخبار

25. دى 1395 - 19:48   |   کد مطلب: 7378
رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه خبر داد:
دستگیری باند 4 نفره قاچاقچی اشیاء عتیقه در چاروسا
رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه از دستگیری یک گروه 4 نفره گنج یاب در دهستان جاورده از توابع چاروسا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، سیاوش زمان رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک باند4نفره قاچاقچی اشیاء عتیقه در منطقه جاورده بخش چاروسا کهگیلویه دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.

 

رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه افزود: نیروهای یگان حفاظت بعد از گزارشاتی مبنی بر وجود این گروه با همکاری نیروهای انتظامی چاروسا شروع به تحقیق و شناسایی افراد این گروه کردند.

زمان با بیان اینکه چهار نفر غیر بومی که اقدام به حفاری برای گنج می‌کردند دستگیر و به دستگاه قضائی معرفی شدند افزود: از همکاری دادگاه و کلانتری بخش چاروسا در دستگیری این گروه قاچاقچی تشکر می کنم.

 

وی با بیان اینکه از این باند یک دستگاه گنج یاب کشف و به همراه خودروی آنها توقیف شد، افزود: یگان حفاظت میراث فرهنگی در حفاظت آثار تاریخی شهرستان تلاش شبانه‌روزی دارند.

 

رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه حفاظت از آثار و اشیای تاریخی به عنوان میراث بشری را ضروری دانست و گفت: یگان حفاظت میراث فرهنگی در حفاظت از اشیاء و آثار تاریخی شهرستان وظیفه خطیری دارد و از تجاوز به حریم آثار تاریخی، حفاری غیر مجاز و سرقت و قاچاق اشیای تاریخی جلوگیری می‌کند.

 

زمان همکاری مردم و مقابله با غارتگران و حفاران آثار عتیقه را خواستار شد و تصریح کرد: در صورت مشاهده چنین جرائمی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان قاطعانه با افراد متخلف هم‌چنین افرادی که اقدام به حمل و نقل، خرید و فروش و استفاده از دستگاه فلزیاب می‌کنند، برخورد خواهد کرد.

 

رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه متذکر شد: از زمان تصدی مدیریت میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان کهگیلویه تاکنون بیش از 60 تیم قاچاقچی اشیاء عتیقه در شهرستان منهدم و به مقامات قضایی معرفی شدند.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک