آخرین اخبار

14. دى 1395 - 14:03   |   کد مطلب: 7329
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه
برداشت مرکبات از باغات شهرستان کهگیلویه+تصاویر
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت: از مجموع 2 هزار و 200 هکتار باغ مرکبات کهگیلویه یکهزار و 600 هکتار باغ پرتقال و نارنگی است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت: از مجموع 2 هزار و 200 هکتار باغ مرکبات کهگیلویه یکهزار و 600 هکتار باغ پرتقال و نارنگی است.

 

عمران تقوی با بیان اینکه کار برداشت این محصولات از نیمه دوم آذرماه آغاز شده و تا پایان دیماه ادامه دارد افزود: میانگین برداشت پرتقال و نارنگی در هر هکتار از باغهای کهگیلویه 8 تن است، که پیش بینی می شود امسال بیش از 12 هزار و 800 تن برداشت شود.

 

 

تقوی با اشاره به اینکه 850 نفر در این زمینه فعالیت دارند گفت: رقم محصول تولید و برداشت شده پرتقال از نوع والنسیا و تامسون ورقم نارنگی هم از نوع خارو و پِر است.

وی از افزایش 30 درصدی تولید پرتقال و نارنگی نسبت به پارسال خبردادو افزود: محصول تولید شده به لحاظ کیفیت ارگانیک است و بخشی از آن در شهرستان و بخشی دیگرهم به استانهای همجوار صادر می شود.

 

تقوی مهمترین مشکل باغداران شهرستان کهگیلویه را نبود بازار و خرید تضمینی از سوی دستگاهای متولی اعلام کرد گفت: در صورت همکاری اداره تعاون روستایی محصول تولید شده از باغداران شهرستان خریداری می شود.

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک