آخرین اخبار

2. دى 1395 - 14:42   |   کد مطلب: 7244
مدیر کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در ادامه طرح بازدید و سرکشی از مناطق روستایی امروز بیش از 20میلیون ریال داروی رایگان جهت مقابله با بیماری های دام در بین مردم توزیع شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، مدیر کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه بازدید از مناطق محروم روستایی دیشموک در گفتگو با خبرنگار، اظهار کرد: در ادامه طرح بازدید و سرکشی از مناطق روستایی امروز بیش از 20میلیون ریال داروی رایگان جهت مقابله با بیماری های دام در بین مردم توزیع شد.
 

 

عبداله بهمنش مدیرکل دامپزشکی استان در جمع اهالی روستاهای سرود سفلی و علیاء دیشموک با اشاره به بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان و اینکه سال گذشته بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تلفات زیادی داشته است گفت: تلاش همه دستگاه های اجرایی را برای اجرای طرح های پیشگیرانه ضروری است.

 

بهمنش با بیان اینکه این بیماری دارای سر و تیپ های فراوان است، افزود: این بیماری نیز در صورت انتشار بدلیل مشترک بودن ماهیت آن، می تواند از طریق پرنده ها به انسان منتقل شود.

 

وی ضمن توصیه و تاکید به مردم برای خودداری کامل از خرید مرغ زنده از فروشندگان اضافه کرد: ممنوع بودن انتقال پرنده ها از دیگر استان ها به کهگیلویه و بویراحمد و ممنوعیت نقل، انتقال و استفاده از مرغ زنده را از مهمترین راه های پیشگیری از این بیماری می باشد.

 

مدیرکل دامپزشکی استان ضمن هشدار درخصوص خریداری مرغ زنده گفت: عاملان نگهداری مرغ های خانگی و مرغداری ها در صورت مشاهده ی هرگونه تلفات غیرعادی به دامپزشکی مراجعه و یا اطلاع رسانی نمایند.

 

بهمنش با بیان اینکه، در صورت تلفات حتی یک مورد پرنده باید ضمن اطلاع به دامپزشکی منطقه، باید آن پرنده تلف شده کاملاَ دفن شود، گفت: کسانی که مزغ محلی دارند به طور کامل از خروج آنها از منطقه استحفاظی خود جلوگیری کرده و حداقل این کار تا پایان زمستان ادامه داشته باشد.

 

این مسئول توضیح داد: همچنین از مردم درخواست می‌شود به هیچ وجه مرغ زنده خریداری نکنند و برای تامین گوشت مرغ مورد نیاز خود حتما به مراکز عرضه مجاز مراجعه کنند.

بهمنش تصریح کرد: مردم در زمان خرید مرغ حتما به تاریخ تولید و انقضای آن توجه داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه، مردم باید  کاملاَ از شکار پرندگان  خودداری کرده که این کارهم بسیار خطرناک است ، تصریح کرد: حتی مرغ های محل خود را از داشتن ارتباط با پرندگان و مرغ های محلی بیرون منع کرده و آنها را محصور کنید.

 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک