آخرین اخبار

7. آذر 1395 - 13:34   |   کد مطلب: 6825
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس درخصوص لغو سخنرانی علی مطهری در استان خراسان رضوی اظهار داشت: متاسافانه بزرگترین سهل‌انگاری را در این زمینه استانداری و معاونت سیاسی و امنیتی انجام می‌دهد و جلسه شورای تامین را برگزار نمی‌کند.

پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، حسین مقصودی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درخصوص لغو سخنرانی علی مطهری در استان خراسان رضوی اظهار داشت: بنده به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان و سخنگوی کمیسیون شوراها نامه‌ای به وزیر کشور و دادستان نوشتم و پس از این اتفاقات مجمع نمایندگان استان، جلساتی هم با نهادهای امنیتی و اطلاعاتی داشتیم.

 

وی افزود: آنچه اتفاق افتاده این است که این مراسم در روز اربعین که همه در آن عزادار هستند به دعوت برخی از افراد خاص از سراسر استان شکل داده می‌شود و دادستان که از جریان مطلع می‌شود، احتمال می‌دهد که بعد از این مراسم تنش‌هایی به وجود آید، فلذا از مسئولان برنامه می‌خواهد که دونفر این مراسم را تضمین کنند.

 

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی  با بیان اینکه هیچ‌کس حاضر نمی‌شود قبول‌دار این مراسم باشد و آن را تضمین کند عنوان کرد: متاسافانه بزرگترین سهل‌انگاری را در این زمینه استانداری و معاونت سیاسی و امنیتی انجام می‌دهد و جلسه شورای تامین را برگزار نمی‌کند.

 

مقصودی ادامه داد: اگر هم این جلسه برگزار شده باشد تا به امروز هیچکس صورتجلسه آن را رویت نکرده و اطلاعات موثقی داریم که نشان می‌دهد جلسه برگزار نشده که این امر سهل‌انگاری استاندار و معاونت سیاسی و امنیتی را می‌رساند و آن‌ها باید پاسخگو باشند.

 

وی ادامه داد: در ادامه کار می‌بینیم که فضاسازی رسانه‌ای زیادی برای این ماجرا انجام می‌شود از نامه رئیس جمهور تا موضع‌گیری برخی نمایندگان و این فضاسازی رسانه‌ای حرکت بزرگ اربعین حسینی را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد و کم رنگ می‌کند و در واقع کسانی که سبب شدند تا خبر لغو یک سخنرانی بر حرکت بزرگ اربعین غلبه کند باید پاسخگو باشند چرا که رسانه‌های غربی و معاند هم سعی در همین کم‌رنگ کردن جریان بزرگ اربعین حسینی داشتند.

 

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی خاطر نشان کرد: وقتی به روزهای قبل لغو سخنرانی آقای مطهری نگاه می‌کنیم، به موضع‌گیری‌های برخی نمایندگان در خصوص حساب‌های قوه قضاییه یا بحث املاک شهرداری می‌رسیم، این‌ها همه نشان دهنده یک سناریوی از پیش تعریف شده است، یعنی چه سخنرانی مطهری لغو می‌شد چه نمی‌شد برای آن سناریویی تعریف شده بود و برخی از آن بهره‌برداری می‌کردند.

 

مقصودی گفت: این سناریو ادامه داده شد و دلیل آن این است که می‌خواهند فساد‌های مالی 8 هزار میلیاردی، فساد مالی صندوق ذخیره فرهگنیان، فساد مالی در دوبانک بزرگ کشور، حقوق‌های نجومی، افزایش بیکاری، افزایش مالیات، آنچه پیرامون برجام اتفاق می‌افتد و ده‌ها چالش مهمی که در کشور وجود دارد را لاپوشانی کنند.

 

وی با بیان اینکه برخی سعی می‌کنند مردم را از مشکلات اصلی جامعه دور کنند افزود: رئیس جمهوری قرار بود مشکلات کشور را صد روزه حل کند و الان باید پاسخگوی این همه بحران و ناامنی در کشور باشد.

 

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی همچنین در خصوص برخورد دو قطار در محور سمنان اظهارداشت: چهارسال از عمر دولت گذشته و دولتی‌ها باید پاسخگوی اتفاقاتی باشند که رخ می‌دهد، درصد ناامنی جاده‌ها بسیار بیشتر از قبل شده و کاش وزیر راه به جای نامه نوشتن به رئیس جمهور در خصوص واردات واگن‌های غیر استاندارد توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ از سمت خود استعفا می‌کرد.

 

مقصودی ادامه داد: بحرانی که گریان‌گیر کشور شده تصادف دو قطار نیست، بحران ناامنی در جاده‌ها و مسیرهای ارتباطی است، شاید اگر دولتی‌ها برخی پروژ‌ه‌های نیمه تمام دولت قبل را به دلایل سیاسی کنار نمی‌گذاشتند و تکمیل می‌کردند ما امروز شاهد چنین حوادث دلخراشی نبودیم.

 

وی گفت: مسکن مهر بحرانی دیگر است که شاید صدای آن مانند این قطار به گوش نرسد ولی آسیب‌های اجتماعی آن بسیار بالاتر از تصادف همین دوقطار است و مسئله ای است که می‌تواند زمینه‌ساز استیضاح باشد.

 

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی اظهار داشت: من هم مانند سایر نمایندگان مجلس خواستار استیضاح وزیر راه و شهرسازی هستم.

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک