آخرین اخبار

26. مهر 1395 - 14:52   |   کد مطلب: 6456
این مبلغ دینی هم اکنون به مناسبت ماه محرم به عنوان مبلغ دینی از طرف حوزه علمیه قم به روستای سیوکی جلیل از توابع شهرستان بویراحمد اعزام شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس محمدعیسی محمودی اهل شهر کشمیر از کشور هندوستان 15 سال است که برای تدریس در حوزه علمیه قم به همراه زن و فرزندان خود به ایران آمده است.وی اکنون در سطح چهار،رشته علوم وفنون قرائت قرآن در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل است.

(کشمیر منطقه‌ای در شمال غربی شبه‌جزیره هند است که از ایالت جامو و کشمیر تحت کنترل هنداست).

وی هم اکنون به مناسبت ماه محرم به عنوان مبلغ دینی از طرف حوزه علمیه قم به روستای سیوکی جلیل از توابع شهرستان بویراحمد اعزام شده است.

در حاشیه کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه وبویراحمد با این مبلغ شیعی هندی آشنا شدیم و چند کلامی با وی به گفت و گو نشستیم که شما را در ادامه به خواندن این گفت و گوی صمیمی دعوت می کنیم:

دلیل شما برای آمدن به ایران و ادامه تحصیل در حوزه علمیه قم چه بود؟

اول تشویق پدر و مادرم ودلیل دوم علاقه خودم به دین و حوزه بود که باعث شد وارد حوزه علمیه شوم ابتدا تصمیم گرفتم در شهر خودم درس بخوانم اما بعد با حمایت خانواده ام به ایران آمدم ودر این زمینه مشغول به تحصیل شدم.
 مادرم در حفظ قرآن کوشا بود و اغلب سوره های کوچیک قرآن را حفظ بود و پدرم علاقه شدیدی به تحصیل در زمینه دینی و حوزوی داشت .
عقاید و شیعه بودن مردم ایران و حضور علمای شیعی در ایران و سطح بالای فنون علمی و مهمتر از همه خود مردم ایران و امنیت اینجا از مهمترین دلایل حضورم در ایران است.
من مردم ایران را اولین مدافعان اسلام و مذهب شیعه در جهان میدانم  واینکه ایران در خط مقدم حفظ اسلام حضور دارد و خیلی بر عقاید خود محکم و استوار هستند بر هیچ کس پوشیده نیست.

آیا همسر شما هم هندی است وچند فرزند دارید؟

بله همسر من هم هندی و شیعه است که هم اکنون در حوزه علمیه جامعه الزهرای قم مشغول به تحصیل است ودوفرزند پسر و یک فرزند دختر خداوند به ما هدیه داده است.

محمد عیسی محمودی کشمیری چگونه استان کهگیلویه وبویراحمد را برای تبلیغ دین انتخاب کرده است؟

من یک دوست یاسوجی دارم که ماه رمضان گذشته وقتی شنید برای تبلیغ می خواهم یک منطقه محروم را انتخاب کنم این استان و روستای سیوکی جلیل را به من معرفی کرد و این طور شد که ماه رمضان گذشته به همراه خانم و سه فرزندم به روستای سیوکی جلیل آمدیم اما اکنون به دلیل مدرسه بچه ها تنهایی به این استان آمده ام. روستای سیوکی جلیل هم یک منطقه محروم و با شرایط سختی بود که حتی خانواده من در ماه رمضان به نوعی اذیت شدند اما بخاطرهدفمان تحمل کردیم و با مردم آشنا و دوست شدیم و الان هم توفیق شد که دوباره روستای سیوکی جلیل را انتخاب کنم و درایامی که متعلق به امام حسین ع است به این مردم خدمت کنم.

روستای سیوکی جلیل را از نظر امکانات و خدمات چگونه ارزیابی می کنید؟

مردم روستای سیوکی جلیل یک مردم شهید پرور و مهمان نوازی هستند که به خوبی از ما استقبال کردند اما این منطقه مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته است و از نظر امکانات و خدمات جز محرومترین مناطق ایران و به خصوص کهگیلویه وبویراحمد است حتی مسجد و حسینیه آنچنانی هم ندارد و باتوجه به اینکه این منطقه شهیدان زیادی راتقدیم انقلاب کرده است چه از نظر اقتصادی و چه از نظر اجتماعی و فرهنگی بایدمورد توجه مسئولان قرار گیرد.

برای مردم روستای سیوکی جلیل جای تعجب نبود که یک مبلغ از هند آمده در محرومترین نقطه ایران کار تبلیغ دین را انجام می دهد؟

بله برای آنها جای تعجب بود و با توجه به اینکه مردم مهمان نواز این منطقه استقبال خوبی از ما داشتند و تمایل زیادی برای حضور در برنامه های ما نشان دادند ما تصمیم گرفتیم که یک بار دیگر برای تبلیغ به این روستا بیاییم و در کنار مردم و آماده خدمت به این مردم باشیم.

اگر بار دیگر شرایط فراهم شود که برای تبلیغ دین به کهگیلویه وبویراحمد و مناطق محروم دیگراستان بیایید آیا این کار را خواهید کرد؟

بله صد در صد این کار را خواهم کرد و این افتخاری هست برای من که در یک منطقه محروم شیعی بتوانم در راه دین اسلام و اهداف دینم قدمی بردارم و در کنار مردم مهمان نوازو متدین این استان باشم.

به نظر شما دلیل اختلافات منطقه ای در کشمیر چیست؟

 دلیل مسایل منطقه ای در کشمیر اختلاف دو کشور هندوستان و پاکستان بر سر مالکیت شهر کشمیراست چون هم پاکستان ادعا دارد که شهر کشمیر ازآن پاکستان است و هم هندوستان ادعای مالیت بر این شهر را دارد در حالی که خود مردم کشمیر آزادی خواه هستند و می خواهند یک کشور مستقل داشته باشند.

شما دلایل اختلافات شیعه و سنی در جهان اسلام را چه می داند؟

شیعیان و سنی ها یک دین و کتاب واحد دارند ودلیل این اختلافات مسائل جزیی و برخی احکام هستند که همه باید بدانند این جور اختلافات جزئی به ضرر دین اسلام است و باید از آنها چشم پوشی کرد.

آیا برای تبلیغ به کشور هندوستان و شهر خودتان کشمیر رفته اید؟

بله هر ساله و سالی دوبار به کشمیر می روم و برای تبلیغ دین فعالیت می کنم.

استقبال مردم کشمیر از شما چگونه بوده ؟

با توجه به اینکه ادیان مختلفی در کشمیر حضور دارنداستقبال خوبی از فعالیت های ما به خصوص بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که این نظام و امام خمینی ره طرفداران زیادی درکشور ما دارد حتی از بین ادیان های دیگر  صورت گرفته است به طوری که بعد از هر وعده نماز شعار های مرگ بر اسرائیل ، مرگ بر آمریکا و خدایا خدایا تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی محافظت بفرما را سر می دهند.

آیا تا به حال مردم یا دولت برای فعالیت های تبلیغی مانع شما شده اند یا نه؟

نه با اینکه هندوستان یک کشور هندو است اما احترام خاصی برای شیعیان قائل هستند و حتی روز عاشورا درهندوستان را تعطیلی رسمی اعلام کرده اند به همین دلیل تا به حال هیچ ممانعتی برای فعالیت های تبلیغی ما چه از طرف مردم و چه از طرف دولت نبود بلکه همکاری های لازم را هم با ما داشته اند.

نظر محمد عیسی محمودی در باره جایگاه ولایت فقیه در ایران چیست؟

من ارادت و علاقه خاصی نسبت به ولایت فقیه و رهبر عزیزمان آقا خامنه ای دارم .جایگاه ایشان نه تنها در ایران بلکه در جهان اسلام یک جایگاه و مقام و منزلت بلند و ویژه است که هر کسی نمی تواند در این شان و منزلت باشد.امنیت ایران و ارزش و مقامی که ایران در دنیا دارد همه مرهون بصیرت رهبر عظیم الشان کشور ایران و خون پاک شهدا است و این را به تنهایی می توان از خاموش کردن فتنه ننگین 88 فهمید با اینکه دست دشمنان پشت فتنه گران داخلی بود اما بصیرت و رهنمود های حکیمانه مقام معظم رهبری این آتش را خاموش کرد.

اجرای برجام در ایران را چگونه ارزیابی می کنید؟

باید گفت برجام نتیجه دلخواه مردم را به دنبال نداشته است هرچند فوایدی هم از این جهت نصیب جمهوری اسلامی ایران شد اما به صورت کلی باید گفت مضراتی بیشتر از فواید آن برای کشور ایران به دنبال داشت آنجا شد که پی بردیم به گفته مقام معظم رهبری نمی شود به آمریکا اعتماد کرد.

نظر شما در مورد فتنه جدید دشمنان که به نام اسلام آمریکایی و انگلیسی در حال گسترش است چیست؟

متاسفانه این یک برنامه جدیدی است که توسط دشمنان خونین اسلام انگلیسی ها در حال کسترش است که اسلام را یک دین افراطی و خشن به دنیا معرفی می کنند و می خواهند بین مسلمانان دنیا اختلاف و تفرقه بیندازند و اسلام هراسی را در دنیا گسترش دهند.

به نظر شما هدف داعش از جنگ هایی که در منطقه به راه انداخته است چیست؟

هدف داعش سلطه بر منطقه است که این خود از اهداف اسرائیل و آمریکا و سعودی هاست که پشت داعش هستند و آنها را تجهیز می کنند. هرچند آنها به ظاهر می گویند که با داعش و تروریست ها مخالف هستند اما در خفا برای آنها نیرو و مهمات می فرستند تا منطقه به خصوص کشور های مسلمان را به آشوب بکشند.

صحبت پایانی شما؟

برای همه مردم دنیا به خصوص مسلمانان جهان آرزوی صلح و امنیت و خلاص شدن از شر مستکبران ودشمنان اسلام را دارم و برای کسانی که در راه ترویج دین اسلام قدمی هر چند کوچک بر می دارند آرزوی سلامتی و موفقیت را دارم.

گفت و گو و عکس /حمید خستوانه ؛ مرضیه سادات غلامی

منبع:ایل بانو،

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک