آخرین اخبار

17. مهر 1395 - 13:32   |   کد مطلب: 6386
شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی در گفت و گو با پایگاه صبح زاگرس ضمن تقدیر ویژه از عوامل برگزار کننده نخستین کنگره ملی شهدای این استان بر تداوم برگزاری چنین رخدادهای فرهنگی به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، نخستین کنگره عظیم سرداران و یکهزار و 880 شهید کهگیلویه و بویراحمد درحالی با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرلشکر محسن رضایی، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین،حجت الاسلامی علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، مینو اصلانی رئیس جامعه بسیج زنان کشور ، 15 مدیر و فرمانده سپاه استانی، مسئولان اجرایی، قشرهای مختلف مردم، خانواده های شهدا و ایثارگران از 11 تا 15 مهر در مصلی امام خمینی یاسوج برگزار شد که استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون چنین مراسم باشکوهی را کمتر به خود دیده بود.

برگزاری این کنگره ملی و راه اندازی نمایشگاه دفاع مقدس به همراه اجرای برنامه های ویژه هفته دفاع مقدس و همزمانی آن با ماه محرم شور حال خاصی به استان شهید پرور کهگیلویه وبویراحمد بخشید و بازتاب ان توسط رسانه ها در پنج روز کاری عظمت این رخداد ملی را در قاب تصویر و عکس و خبر نشان داد.

 شهروندان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار صبح زاگرس ضمن تقدیر ویژه از برگزار کنندگان و عوامل اجرایی نخستین کنگره ملی شهدای این استان بر تداوم برگزاری چنین رخداهدهای فرهنگی به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کردند.

 سید عبادت نظری در گفتگو با خبرنگار صبح زاگرس درباره این کنگره اینچنین توضیح داد و گفت: عالی بود رویای جنگ برای جوانان زنده شد، کار فرهنگی بسیار خوبی بود. جای تقدیر تشکر دارد و می خواهیم این راه را ادامه دهند.از همه ارگانها به ویژه سپاه و صداو سیما تشکر می کنیم زیرا در کنار دستگاه های و عوامل اجرایی به پوشش خبری پرداخت.

وی بیان کرد:با توجه به اینکه سال اول برگزاری بود سرداران سپاه و مسئولین کشوری در این کنگره حضور پیدا کردند که اقدامی بسیار عالی بود.

این شهروند یاسوجی که برای دومین باز باه نمایشگاه کنگره شهدای استان امده بود به خبرنگار ما گفت: غرفه محرم در کنار غرفه های جنگ خیلی تاثیر گذار بود و دومین بار است که به نمایشگاه آمدم.نمایشگاه باید پارکینگ و مقدمات در کنار آن نیز فراهم می شد.

یکی از بانوان شاغل در فرودگاه یاسوج نیز به خبرنگار صبح زاگریس گفت: برگزاری کنگره و نمایشگاه به ویژه قسمت روایتگری واقعه عاشورا و بیان مصائب ائمه اطهار بسیار عالی بود.

این بانوی یاسوجی که به واسطه کار در فرودگاه یاسوج از حضور مهمانان کشوری که برای حضور در این کنگره ملی به خوبی خبر داشت افزود: مهمانانی که در این کنگره دعوت شدند همه از مسئولان رده بالای نظام و کشور بودند که حضور انها در این کنگره جای تقدیر دارد.

حسین فرهی اصل دیگر شهروند کهگیلویه و بویراحمدی نیز درباره برگزاری کنگره ملی 1880 شهید استان گفت: به خاطر حفظ ارزشهای دینی ومفید این کنگره و نمایشگاه جوانان امروز را با برنامه های گذشته  و جنگ نرم امروزی آشنا نمود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از سپاه و نیروی انتظامی به خاطر برگزاری و مسائل ترافیکی و امنیتی مراسم افزود: امیدوارم این برنامه تداوم پیدا کند تا فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید و قشر جوان انتقال کند.

 مصطفی زینی پور دیگر شهروند یاسوجی نیز در این باره گفت: برنامه های پنج روزه این کنگره  بسیار متنوع بود و  جای تقدیر و تشکر دارد.

وی بیان کرد: فعالیت های اجرائی بیشتر از طرف کنگره ملی شهدا بود و  برنامه بازسازی عملیات والفجر 8 و عبور از اروند کار بی نظیری بود.

 فرزندشهید مختار پرکاله که در نمایشگاه کنگره ملی شهدا حضور یافته بود نیز گفت:خیلی کار بزرگی بود چرا که من خیلی از شهدا را نمی شناختم اما این کنگره باعث شد که با خیلی از شهدا از جمله کوچکترین و مسن ترین شهید آشنا شوم من خودم پدرم را آنچنان که باید نشناختم و همین کنگره باعث شناخت هرچه بیشتر شهدا شد.

عسل پرکاله افزود: از کلیه دست اندرکاران و کسانی که در برگزاری این کنگره باشکوه و برپایی نمایشگاه نقش داشتند تقدیر و تشکر می کنم.

کنگره ملی شهدا حاصل 13 سال تلاش سپاه و بسیج بود

مسئول کنگره سردارن شهید استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به اهداف برگزاری این کنگره و نحوه شکل گیری ان پرداخت و گفت: کنگره ملی شهدای استان  کار یک روز ،یک سال و دو سال نبود بلکه حاصل 12 تا 13 سال تلاش و برنامه ریزی قبلی از سوی سپاه و بسیج بوده است که امروز با هماهنگی و همکاری سایر دستگاه های اجرایی استان به بار نشست..

15 مدیر و فرمانده سپاه استانی و کشوری حضور داشتند

سرهنگ  محمد نصیر زاده افزود: فرماندهان و مدیران از 15 استان در این کنگره ملی حضور داشتند و کنگره های متعددی را دیده بودند و با توجه به اظهار نظر آنها یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی کشور در این استان برگزارشده است.

وی یکی ازاهداف برگزاری این کنگره انتقال فرهنگ ایثار و شهدات به نسل جدید جامعه عنوان کرد و گفت:همچنین آثار و اسناد زیادی از شهدا و رزمندگان و خانواده های آنان الحمد الله به صورت محتوایی جمع کردیم و طی یک سال گذشته مصاحبه هایی از خانواده های معظم شهدا و رزمندگان جمع آوری شد.

نصیرزاده افزود:اسنادی از جنگ که در ادارات داشتیم جمع آوری و مستند سازی شدند و این مستندات مکرراٌ از شبکه دنا پخش شد .

در 2 ماه اخیر 30 مستند تهیه و پخش شد 

وی با اشاره به اینکه در دو ماه قبل از برگزاری کنگره ملی شهدا 30 مستند از شهدا و رزمندگان استان تهیه، تولید و پخش شد، بیان کرد: قرارگاه فضای مجازی ما در قبل و حین برگزاری کنگره نقش مهم و موثری در اطلاع رسانی داشت و کانال تلگرامی و سایت اطلاع رسانی کنگره جهت تبین ترویج فرهنگ ایثار و شهدا و اطلاع رسانی کارهای خوبی انجام دادند.

 مسئول کنگره ستاد سردارن شهید استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در حوزه تالیف بیش از 145 اثر را تولید کردیم که بخش عمده از این تولید را خود ستاد کنگره انجام داده و این نسبت به سایر کنگره ها کار بسیار بزرگی بود .

نصیر زاده با بیان اینکه در حوزه ترویج برای حضور مردم ما این 5 روز انصافاٌ حضور حماسی را دیدیم که این در نوع خود بی نظیر بود، عنوان کرد:استقبال خانواده شهدا ،ایثارگران ،جانبازان ،آزادگان مخصوصاٌ فرماندهان دوران دفاع مقدس و رزمندگان به ویژه در روز اول بی نظیر بود.

بیش از 20 هزار نفر در 5 روز برگزاری کنگره شرکت کردند 

وی تصریح کرد: روز اول 5 هزار نفر رزمنده، ایثارگر، جانباز و خانواده شهدا شرکت کردند و روز آخر قریب 6 هزار نفر در کنگره شرکت کردند که در مجموع بیش از 20 هزار نفر در این 5 روز در کنگره حضور داشتند و شرکت نمودند.

نصیرزاده گفت: کنگره ملی شهدا هر 15 سال یک بار برگزار می شود و در این کنگره سعی شد تا جایی که  توانستیم از اسراف و هدر رفت بیت المال جلوگیری کردیم.حتی یک برگ دور ریز نداشتیم و همه تولیدی ها و خرید ها قابل استفاده هستند.

تصویر 1880 شهید در مرکز استان به صورت دائمی نصب شد 

این مسئول بیان کرد: تصاویر 1880 شهید را در مرکز استان به صورت دائمی نصب شد و برپایی نمایشگاه به نوبه خود کار خوبی بود و نسبت به سایر استان ها بهتر بود و باعث شد تا مردم استقبال خوبی از نمایشگاه داشته باشند .

وی ابراز داشت: رزمایش والفجر 8 و عبور از اروند را بی نظیر برگزار شد.

نصیرزاده در پاسخ به این سوال که در این کنگره جای چه کسانی خالی بود نیز گفت: جای خالی  پدر و مادر های که نتوانستند به این کنگره برسند و جای حضور فیزیکی خود شهدا اگر چه روح شهدا در این کنگره بود حس می شد.

نصیرزاده از حضور غافل گیر کننده دو شهید گمنام در کنگره ملی شهدای استان نیز گفت: برنامه ریزی فرمانده سپاه فتح با سردار باقر زاده مسئول کمیته تفحص شهدا باعث حضور 2 شهید گمنام در استان و عطراگین شدن شدن این محفل شد.

هماهنگی با سردار سلیمانی انجام شده بود

 مسئول کنگره سردارن شهید استان کهگیلویه و بویراحمد دلیل حضور نیافتن سردار سلیمانی در کنگره ملی شهدای استان را این چنین برشمرد و اظهار کرد: در کنگره  شهدای استان گیلان سردار بو علی با سردار سلیمانی هماهنگی کردند و  سردار سلیمانی نیز برای حضور در کنگره استان دعوت فرمانده سپاه فتح استان را پذیرفتند و تا روز های آخر معتقد بودیم که سردار سلیمانی در کنگره حضور پیدا کنند ولی به جهت ماموریت های سنگین که ایشان دارند سفرشان را لغو کردند.

وی افزود: با این حال حال روز آخر اجلاسیه را با حضور سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار کردیم.

انتهای پیام/200

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک