آخرین اخبار

14. مهر 1395 - 14:57   |   کد مطلب: 6367
رئیس بسیج جامعه زنان از برگزاری کنگره زنان شهیده جبهه مقاومت اسلامی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،  پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس مینو اصلانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جامعه زنان ۷ هزار زن شهیده در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی تقدیم نظام و انقلاب کرده، اظهار کرد: تلاش بسیج جامعه زنان شناسایی چهره به چهره زنان شهیده دوران دفاع مقدس برای معرفی به نسل جوان است.

رییس بسیج جامعه زنان بیان کرد: آثار و دست نوشته های زنان شهیده و خاطرات آنها گردآوری و کتاب شده است.

وی تصریح کرد: تا قبل از برگزاری اولین اجلاسیه زنان در سال ۹۱ کمتر از ۲۰۰ جلد کتاب در مورد نقش زنان در دفاع مقدس به چاپ رسیده بود.
این مسئول عنوان کرد: به پاس برگزاری مراسمات و کنگره های ملی و استانی زنان هم اکنون یک هزار عنوان جلد کتاب در مورد نقش زنان در دفاع مقدس و سیره این افراد به چاپ رسیده است.

اصلانی خاطرنشان کرد: خاطرات و دست نوشته های زنان چاپ و به رشته تحریر درآمده که این چهره های تابناک به عنوان الگو و راه جوانان هستند که باید راه این شهدا را ادامه دهیم.

وی با اشاره به شهیدان شاخص زن درسطح کشور گفت: ناهید فاتحی کرجو از خطه کردستان به عنوان شهید شاخص سال ۹۰ معرفی شد ، شهید شیرین افضل از شهدای که بعد از مهاجرت از شیراز به جبهه غرب در مهاباد توسط کروهک منافقین به شهادت می رسد و شهید مریم فرهانیان که چهار سال در خط مقدم جبهه خوزستان به مجاهدت خود ادامه می دهد و بالاخره در خوزستان به شهادت می رسد.

وی اضافه کرد شهدای زن استان کهگیلویه و بویراحمد درجنگ هشت ساله بسیار تاثیر گذار بودن، شهید پروانه کاویانی دختر دانش آموزی که در سنگر عمل و عفاف تاثیر گذار بود.

اصلانی ادامه داد طیره واعضی و فاطمه جعفریان که در شکنجه های رژیم پهلوی به شهادت رسید از دیگر شهدای شاخص این استان است.

رییس بسیج جامعه زنان بیان کرد: زنان که در جنگ هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند اغلب سن و سال کمی داشتند اما زندگی انها پربار و پرمعنا بود و در این خصوص هم فیلم ها و سریال ها و مستندات زیادی ساخته شده است.

وی در ادامه با اشاره چاپ کتاب های تاثیرگذار در حوزه دفاع مقدس گفت: کتاب های «دا»، «دختر شینا» و کتابی که به زودی به چاپ می رسد از دیگر کتاب های تاثیرگذار است.

اصلانی از برگزاری کنگره زنان شهیده جبهه مقاومت خبر داد و خاطرنشان کرد: زنان شهیده در جبهه های مقاومت فلسطین، لبنان، سوریه و یمن شناسایی شدند و به زودی کنگره زنان شهید جبهه مقاومت اسلامی برگزار می شود.

منبع ایل بانو

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک