آخرین اخبار

5. مهر 1395 - 11:20   |   کد مطلب: 6281
نگاهی به گزارش آژانس اطلاعات دفاعی ایالات متحده آمریکا:
امپراطوری «هرج و مرج» در سوریه به دنبال چه اهدافی است؟
اسناد ۲۰۱۲ آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا که در سال گذشته منتشر شده است ، اهداف اصلی امپراطوری آشوب در سوریه را مشخص می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از وعده صادق  نشست های بی پایان لاورف و کری را فراموش کنید. تلاش روسیه برای جلو گیری از هرج و مرج در سوریه را فراموش کنید. امکان اجرایی شدن آتش بسی حقیقی و احترام تکفیری های آمریکا به آنرا فراموش کنید. تحقیق پنتاگون در باره این که واقعاً چه اتفاقی در بمباران اشتباهی دیر الزور افتاده است را فراموش کنید.

اسناد ۲۰۱۲ آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا که در سال گذشته منتشر شده است ، اهداف اصلی  امپراطوری آشوب در سوریه را مشخص می کنند.

همچنان که این اسناد را ورق می زنید در بند c صفحه ۲۹۱ به متن زیر بر خواهید خورد:

غرب ، کشور های حوزه خلیج و ترکیه که از معارضان سوری حمایت می کنند …. امکان تاسیس یک ولایت سلفی در سوریه شرقی[حسکه و دیر الزور ] وجود دارد، و در واقع این چیزی است که قدرت های حامی از مخالفان سوری خواسته اند، که این عمل سبب جدایی میان دولت سوریه به عنوان عمق استراتژیک محور مقاومت شیعی و کشورهای حامی آن [ ایران و عراق ] می شود.

این گزارش آژانس اطلاعات دفاعی -که سابقاً در طبقه بندی اسناد سری قرار داشت-بر اساس گزارشات لجستیک ارسالی ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا [ CENTCOM ] به CIA، FBI، DHS، NGA و وزارت امور خارجه آمریکا تنظیم شده است.

این ثابت می کند که در طول چهار سال اخیر سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده برای تشکیل القائده با نام مستعار جبهه النصره و شکل دادن داعش تحت عنوان دولت اسلامی تلاش می کرده اند.

این واضح است که یک شیخ نشین سلفی مشابه محرکی برای تقسیم و تسلط بر سوریه پاره پاره شده در طول هرج مرجی ابدی عمل می کند.چه توسط جبهه النصره به عنوان «تروریست های میانه رو» تشکیل شود و چه توسط خلافت البغدادی. اینها فقط جزئیات زائد اند.

قضیه جالب و جالب تر می شود زمانی که در نظر داشته باشیم که نام حسکه و دیر الزور که تصادفاً توسط پنتاگون هدف قرار گرفت در گزارش آژانس دفاعی آمده است.

حال این سئوال حیاتی است که واکنش روسیه چه خواهد بود؟

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک