آخرین اخبار

22. شهريور 1395 - 15:12   |   کد مطلب: 6031
نمایشگاه صنایع دستی با شرکت 18 استان کشور عصر امروز با حضور جمعی از مسئولان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ،در آیین افتتاح این نمایشگاه که نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از هنرمندان نمایشگاه صنایع دستی نیز حضور داشتند مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی استان گفت: این نمایشگاه با تعداد 53 غرفه و با حضور تعداد 100 نفر از هنرمندان صنایع دستی برگزار می‌شود.

محمود باقری با بیان نام استان‌های شرکت کننده در این نمایشگاه گفت: 18 استان شرکت کننده در این نمایشگاه شامل خوزستان، بوشهر، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، تهران، خراسان رضوی، فارس، کرمان، اصفهان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، همدان، زنجان، قزوین، قم و گیلان است. 

وی افزود: این نمایشگاه از امروز 21 شهریور تا 27 شهریور برپا بوده و مردم و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 16 عصر تا 10 شب از این نمایشگاه واقع در جاده شرف‌آباد یاسوج دیدن کنند.

این مسؤول گفت: رشته‌های حصیربافی، کپوربافی، صدف‌های دریایی، زیورآلات سنتی، خراش روی شیشه، قلم‌کاری، سفال و سرامیک و مصنوعات چرمی و چوبی در این نمایشگاه داریم.

عملیات اجرایی ساخت نمایشگاه بین المللی یاسوج تسریع یابد

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: امید است این نمایشگاه دستاوردهای خوبی برای مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و شرکت کنندگان دیگر استان‌ها داشته باشد.

غلام‌محمد زارعی با تاکید بر اینکه باید نمایشگاه بین المللی استان هرچه سریع‌تر افتتاح شود تا در یک فضای مناسب و در خور شان نمایشگاه‌های بعدی برپا شوند ابراز کرد: این گونه نمایشگاه‌ها علاوه بر اهداف اقتصادی اهداف فرهنگی نیز داشته باشند و در آن‌ها فرهنگ و تجارب فرهنگی نیز مبادله شودو

وی عنوان کرد:در کنار این نمایشگاه‌ها اقداماتی انجام شود که مردم استان از دستاوردهای فرهنگی و صنایع دستی و همچنین سوغات محلی دیگر استان‌ها نیز بتوانند استفاده کنند و باید صنایع دستی استان و فعالیت‌های این حوزه توسعه یابد.

 

 

 

 

انتهای پیام/200

 

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک