آخرین اخبار

14. مرداد 1395 - 2:44   |   کد مطلب: 5705
فرماندار دنا گفت:از نگاه ما اقتصاد مقاومتی یک مفهومی است که تمامی شالوده های فرهنگی، اقتصادی ،سیاسی و اجتماعی کشور را در بر می گیرد .

به گزارش کهگیلویه، پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس عباس بهشتی روی فرماندار دنا طی گفت و گوی اختصاصی با خبرنگاران به موضوع اقتصاد مقاومتی و اقدامات صورت گرفته در این زمینه پرداخت.فرماندار دنا تبیین مفهوم اقتصاد مقاومتی در مجموعه مدیریتی شهرستان را یکی از اقدامات اولیه برای تشریح این مفهوم عنوان کرد و گفت:در برخی جاها تعاریفی که از مفهوم اقتصاد مقاومتی شده بود اشتباه بود و به نوعی با نام اقتصاد ریاضتی تعریف و تبیین شده بود.

 

وی بیان کرد: تعریف دقیق اقتصاد مقاومتی واکسینه کردن اقتصاد یک کشور برای کمک به تولید داخلی در مقابله با تهاجمات مختلف است.بهشتی روی افزود:نسخه اقتصاد مقاومتی در بلند مدت میتواند در مقابل تهدیدات و تهاجمات منطقه ای کشور را واکسینه کند.

 

بهشتی روی ادامه داد :دیگر اقدام صورت گرفته در شهرستان دنا ایجاد برشی در حوزه شهرستانی قبل از دستور العملهای کشوری بود تا قبل از هر چیزی زمینه و بستر برای اجرای اقتصاد مقاومتی ایجاد شود.وی ابراز کرد:در جلسات متعددی که در مجموعه مدیریتی شهرستان برگزار شد کمیته های هفت گانه اقتصاد مقاومتی در سر فصل های عمرانی ،آموزش، فرهنگ ،عمران روستایی ،تسهیلات اشتغال زایی و ... با این هدف که ما اقتصاد مقاومتی را فقط در موضوع اشتغال نبینیم شکل گرفت.

 

فرماندار دنا با بیان اینکه از نگاه ما اقتصاد مقاومتی یک مفهومی بود که تمام شالوده های فرهنگی،اقتصادی ،سیاسی و اجتماعی کشور را در بر میگیرد گفت:رئیس هر کمیته در شهرستان مشخص و برای ایجاد زیر ساختهای اولیه کمیته ها شروع به کار کردند.

 

وی از دیگر اقدامات و زیر ساختها در اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی به الزام تمام دستگاههای فعال در زمینه اشتغال زایی به سمت محورهای مرتبط با اقتصاد مقاومتی اشاره و ابراز کرد:در تسهیلات کلان صندوق کار آفرینی امید شش پروژه کلان اقتصادی در دست اجرا دارد و کمیته امداد و بهزیستی نیز قریب سه میلیارد تومان جذب اعتبار داشته اند که در این بین بانکهای شهرستان در اجرای تعهدات به خوبی حمایت کردند.

 

بهشتی روی به تسهیلات در زمینه تولید و تعاونی ها و صنایع بزرگ اشاره کرد و افزود:صندوق کارآفرینی امید در حال حاضر آمادگی پرداخت تسهیلات تا سقف دو میلیارد تومان را دارد و از طرفی بستر کافی برای فعالیتهای اقتصادی که بر اساس خلاقیتهای ذهنی و مرتبط با شهرستان دنا باشد وجود دارد.

 

فرماندار دنا حمایت از بنگاههای تولیدی و همراهی با افراد علاقه مند و فعال در زمینه تولید را از مهمترین برنامه های خود درزمینه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود:سعی داریم در سفر هیئت دولت به استان از یکی دو طرح اقتصاد مقاومتی بازدید کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد:در حال حاضر نسخه استانی و کشوری اقتصاد مقامتی ابلاغ نشده است و در صورت ابلاغ ما هم به تبعیت از کشور و استان اجرا میکینم.

 

بهشتی روی با اشاره به اینکه در اجرای تمامی پروژه ها تاکید بر حفظ اصول اقتصاد مقاومتی بوده افزود: یکی از محرزترین این اقدامات توسط اداره برق شهرستان صورت گرفته که در زمینه اصلاح شبکه و پرتی برق و پایداری شبکه قریب پنج میلیارد تومان پروژه اجرا کرده است و در واقع جلوتر از برنامه اقتصاد مقاومتی عمل کرده .

 

وی پروژه های اجرا شده توسط جهاد کشاورزی شهرستان دنا را مصداق بارز تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود:با بهره برداری از چهار پروژه آبرسانی در شهرستان دنا حداقل هزار هکتار از اراضی شهرستان یا تبدیل به کشت آبی و یا موجب تثبیت آب این مناطق می شود.

 

فرماندار دنا قطره ای کردن آبرسانی به باغات شهرستان دنا که شامل پشتیبانی و بروز رسانی شبکه های قبلی و اجرای پروژه های جدید بوده نیز اشاره و خاطر نشان کرد:پروژه تحت فشار روستای بیاره یا در سفر هیئت دولت و یا در هفته دولت افتتاح و بهره برداری می رسد.

 

بهشتی روی ضمن تقدیر از شرکت برق و جهاد کشاورزی دنا به اقدامات دستگاههای حمایتی و خدماتی در حوزه های مختلف کاری اشاره  و ابراز کرد:در کارگروه اقتصاد مقاومتی که در فرمانداری شهرستان شکل گرفته است ظرفیتهای مختلف شهرستان در زمینه های مختلف سرمایه گذاری احصا شده که در صورت نیاز به سرمایه گذاران و بخش خصوصی ارائه داده می شود.

 

وی تاکید کرد:نگاه دستگاههای شهرستان دنا نگاه سیستمی و تسهیل گر برای اجرای پروژه ها و حضور سرمایه گذران است.

 

منبع:سفیر دنا

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک