آخرین اخبار

4. مرداد 1395 - 22:02   |   کد مطلب: 5654
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر پارک علم و فناوری تا آذرماه امسال در مرکز استان راه‌اندازی نشود آن را در گچساران راه‌اندازی می‌کنم.

به گزارش کهگیلویه، پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ،“غلامرضا تاج‌گردون” در جلسه ستاد تدوین برنامه‌های ۴ ساله آموزش عالی در این شهرستان که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: یک برنامه‌ ۴ ساله برای توسعه شهرستان گچساران با همفکری دوستان تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه این برنامه برای رفع و یا کمتر شدن معضلات و مشکلات شهرستان است، افزود: من به عنوان خادم مردم تلاش می‌کنم نگاه ویژه برای توسعه شهرستان داشته باشم.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه دانش، پایه‌های توسعه هر جامعه‌ای است، گفت: در برنامه ۴ ساله توسعه گچساران به همه حوزه‌ها همچون مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، علمی و سایر حوزه‌ها توجه شده است.

تاج‌گردون با اشاره به اینکه این برنامه یک برنامه کاملی است، عنوان کرد: توجه به بحث آموزش عالی و توسعه این حوزه در این شهرستان مدنظر من در این برنامه ۴ ساله است.

وی بر ساختار و فعال سازی واحدها و مراکز آموزش عالی در شهرستان گچساران براساس نیازهای منطقه تأکید کرد و افزود: ما از مزیت‌های جانبی در آموزش عالی در بخش پژوهش و نخبگان باید استفاده کنیم ولی متأسفانه استان ما از این مزیت‌ها محروم است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تحصیلات تکمیلی اگر بخش پژوهش و نخبگان نباشد، دانشگاه پویایی خود را از دست می‌دهد، تصریح کرد: متأسفانه استان ما در حال حاضر از پارک‌ علم و فناوری و مراکز رشد محروم است.

تاج‌گردون بر لزوم هدف گذاری در حوزه آموزش عالی در شهرستان گچساران تأکید کرد و گفت: من در اقتصاد هدف گذاری کرده‌ام که تا ۴ سال آینده ۱۰ تا ۱۵ هزار شغل در این شهرستان ایجاد کنم و در حوزه آموزش عالی هم باید این گونه باشد و هدف‌گذاری داشته باشیم.

وی تأکید کرد: راه‌اندازی پارک علم و فناوری و مراکز رشد هدف‌گذاری‌های مهم در بخش آموزش عالی بوده که می‌تواند سبب توسعه منطقه و شغل نیز ایجاد کند.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس دانشگاه یاسوج گفت: اگر پارک علم و فناوری تا آذرماه امسال در مرکز استان راه‌اندازی نشود آن را در گچساران راه‌اندازی می‌کنم.

تاج‌گردون با اشاره به اینکه ۴ سال بوده که قرار است پارک علم و فناوری در مرکز استان راه‌اندازی شود ولی هنوز راه‌اندازی نشده است، افزود: جامعه علمی را نمی‌توان معطل گذاشت و حق مردم استان دارد تضییع می‌شود و اگر من پارک علم و فناوری را در گچساران راه‌اندازی کردم گلایه نکنید.

انتها پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک