آخرین اخبار

3. مرداد 1395 - 17:13   |   کد مطلب: 5646
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: 135 هکتار از مناطق حفاظت شده استان در آتش‌سوزی‌های اخیر طعمه حریق شدند.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، سید اسدالله هاشمی در نشست  شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در آتش‌سوزی‌های اخیر فشار زیادی به محیط زیست و منابع طبیعی استان وارد شد، گفت: امکانات ما برای مهار آتش کم بود و حتی همین دیشب در شهر سی‌سخت آتش‌‌سوزی رخ داد که بالاخره موفق به مهار آن شدیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: 135 هکتار از عرصه‌های حفاظت شده در مناطق سردسیری و گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد در آتش‌سوزی‌های اخیر طعمه حریق شدند.

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت آتش‌سوزی به مناطق دنا و دنای شرقی وارد شده، افزود: در این آتش‌سوزی‌ها خسارات زیادی به گونه‌های گیاهی و جانوری وارد شد، ضمن اینکه روزانه یک یا دو مورد آتش‌سوزی در مناطق حفاظت شده استان داریم.

این مسؤول در ادامه گردشگران را عامل اصلی آتش‌سوزی‌های اخیر دانست و عنوان کرد: دستگاه‌های متولی با گردشگری فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی لازم را به گردشگران ارائه دهد.

هاشمی در ادامه اظهارات خود با ناکافی دانستن امکانات منابع طبیعی و گردشگری برای مقابله با آتش‌سوزی‌ها گفت: با امکانات کنونی آتش‌بر و سایر امکانات لازم برای مهار آتش در جنگل‌ها و عرصه‌ها خریداری کردیم اما نیازمند تجهیزات بیشتری هستیم.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: نیاز استان به بالگرد ضروری است و تا بالگرد بخواهد از استان‌های همجوار برای کمک به استان ما اعزام شود بخش اعظمی از جنگل‌ها و عرصه‌ها طعمه حریق شده‌اند.

وی اضافه کرد: خطر آتش‌سوزی همچنان مناطق بویراحمد و دنا و ذخایر جانوری و گیاهی استان را تهدید می‌کند لذا در این زمینه اقدام اساسی صورت گیرد.

منبع:فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک