آخرین اخبار

22. خرداد 1395 - 16:38   |   کد مطلب: 5385
کج‌سلیقگی در جانمایی پتروشیمی و سیمان سپو
بهترین زمین‌های کشاورزی دهدشت در تصرف پروژه‌های تعطیل
امام جمعه دهدشت با اشاره به جانمایی پروژه‌های تعطیل پتروشیمی و سیمان در دشت وسیع کلاچو گفت: این در حالی است که در صورت بهره‌برداری این پروژه‌ها زمین‌های کشاورزی نابود خواهند شد.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی امام جمعه دهدشت در جمع خبرنگاران توجه به ظرفیت‌های بخش کشاورزی شهرستان را ضروری خواند و اظهار داشت: توسعه اقتصاد این منطقه در گرو رونق بخش کشاورزی و دامپروری است.

 

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه دولت به رونق کشاورزی در سطح کشور کمک خوبی کرده است افزود: اما در شهرستان کهگیلویه با وجود دارا بودن زمین‌های مستعد و سایر قابلیت‌ها این بخش آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

 

حسینی افزود: زمین‌های مستعد کشت در شهرستان وجود دارد که باید بیشتر به آن‌ها توجه شود.

 

وی، آبرسانی به زمین‌ها را کمک به رونق کشاورزی دانست و گفت: اگر پروژه آبرسانی حومه غربی دهدشت راه‌اندازی شود ضمن اشتغالزایی باعث رونق و تحول اقتصادی شهرستان خواهد شد.

 

حسینی با بیان اینکه محدود کردن اشتغال به جذب در بدنه دولتی سیاست اشتباهی است تصریح کرد: دولت به سمت کوچک شدن می‌رود و باید تعریف پشت میزنشینی از کار نیز اصلاح و فرهنگ سازی شود.

 

امام جمعه دهدشت افزود: روی آوردن به بخش کشاورزی و دامپروری می‌تواند در اشتغالزایی نیروهای جویای کار نقش مهمی داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه دشت‌های وسیع کلاچو سالیان سال در تصرف پروژه‌های تعطیل قرار گرفته است اختصاص این زمین‌ها به پتروشیمی و سیمان را کج سلیقگی دانست و تصریح کرد: متأسفانه بهترین زمین‌های این شهرستان در حالی به پروژه‌های بی‌سرانجام اختصاص داده شده است که در صورت کشاورزی در این تحول عظیمی در اقتصاد شهرستان ایجاد می‌کرد.

 

حسینی افزود: بخش دیگری از این زمین‌ها در تصرف کارخانه سیمان است که در صورت راه‌اندازی این کارخانه سایر زمین‌های مستعد برای کشت در مجاورت این پروژه هم نابود خواهند شد.

 

وی تصریح کرد: برای توسعه کهگیلویه با توجه به ظرفیت‌های خوب بخش کشاورزی باید مسؤولان توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشند.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک