آخرین اخبار

21. خرداد 1395 - 16:32   |   کد مطلب: 5384
امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت: عمل به پنج شاخص انقلابی‌گری راه انقلاب را به ما نشان می‌دهد.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

امام جمعه قلعه‌رئیسی در خطبه نخست به آثار و برکات روزه داری اشاره و بیان کرد: تقوا، تقویت اخلاص، رهایی و نجات از عذاب الهی، روزه گرفتن حکمت و یقین، پاداش الهی بودن، سلامتی و تندرستی و ارزش گناهان از مههترین آثار و برکات روزه گرفتن است.

صلواتی خاطرنشان کرد: ماه رمضان فرصت آشتی با خدا و جبران خطاها و ماه زدودن از گناهان است.

وی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.

امام جمعه قلعه‌رئیسی در خطبه دوم به سالروز فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی اشاره کرد و یادآور شد: فرهنگ اساس ملت است و اساس استقلال یک ملت هویت و موجودیت جامعه فرهنگ آن جامعه است.

صلواتی به وفات حضرت خدیجه در 10ماه مبارک رمضان اشاره و خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه 25سال در کنار رسول خدا زندگی کرد و اولین زنی بود که به پیامبر ایمان آورد و در زمانی که همه پیامبر را ترک کردند حضرت خدیجه، پیامبر(ص) را یاری کرد.

وی از حضور روحانیون و طلاب که در ماه مبارک رمضان حضور پیدا کردند در چاروسا قدردانی کرد.

امام جمعه قلعه‌رئیسی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد رحلت امام راحل اشاره کرد و گفت: به طور معمول مقام معظم رهبری در مراسم رحلت حضرت امام خمینی(ره) سخنان مهم و مؤثر بیان می‌کنند که در تعیین راه آینده انقلاب اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

صلواتی اضافه کرد: این حرف تازه به دوران رسیده‌ها جفا به انقلاب و نظام است و یک حرف ناصواب و غلطی است و این حرف‌ها با گفتمان امام و انقلاب در تضاد است و اگر رعایت نکنند مردم انقلابی برای چنین افرادی کمترین حد و جایگاهی قائل نخواهند بود و اگر بخواهند در این مسیر غلط و دشمن شادکن حرکت کنند قطعاً با سد آهنین و نفوذ‌ناپذیر فدائیان اسلام انقلابی مواجه خواهند شد و برای همیشه نزد ملت انقلابی منفور خواهند بود.

وی با بیان اینکه امام انقلابی یعنی پیشوای همه این خصوصیات که کلمه انقلاب متضمن آن است، تبیین کرد: قدرت‌های مادی هم که نسبت به امام غضبناک بودند عصبانی بودند؛ علت دشمنی ابرقدرتها با انقلاب اسلامی آنها را از کشور بیرون کرد و الها‌م‌بخش دیگران هم شد.

صلواتی عنوان کرد: مقام معظم رهبری انقلابی‌گری را عامل موفقیت و کوتاهی در این امر را عامل شکست نامیدند، اما عده‌ای قائل به این هستند که برای تعامل با دنیا باید انقلابی‌گری را کنار گذاشت و مقام معظم رهبری فرمودند باید دقت کرد که بعد از رحلت امام راحل ما هرجا انقلابی عمل کردیم پیش رفتیم و هرجا از انقلابی‌گری و حرکت جهادی غفلت کردیم عقب ماندیم و ناکام شدیم.

امام جمعه قلعه‌رئیسی تصریح کرد: همگان بدانند اگر راه را عوض کنیم و از جاده انقلاب و انقلابی‌گری فاصله گرفتیم ملت ایران سیلی خواهد خورد و این خیانت به اسلام و خون شهدا و تضییع خون شهداست.

وی به تبیین پنج شاخص برای شناخت انقلابی و غیرانقلابی که مقام معظم رهبری برشمردند اشاره و تشریح کرد: شاخص اول پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی انقلاب یعنی پایبندی به اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی و از دیگر مبانی محور بودن مردم است و حمایت از محرومان و مقابله با ظلم و استکبار از مبانی اساسی و ارزشی نظام اسلامی است.

صلواتی به دومین شاخص که شاخص انقلابی‌گری است اشاره کرد و گفت: هدف‌گیری آرمان‌های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنهاست و از آرمان‌ها و هدف‌های بزرگ صرف‌نظر نکنیم منصرف نشویم و هدف والای امام راحل زمینه‌سازی برای ظهور حجت ثانی عشر مهدی موعود بود و اسلام همه سنگرهای کلیدی دنیا را فتح خواهد کرد.

امام جمعه قلعه‌رئیسی با بیان اینکه نقطه مقابل این ناامیدی تنبلی و محافظه‌کاری است، اضافه کرد: اینکه عده‌ای می‌گویند از انقلاب ما 37 سال گذشته است، فایده‌ای ندارد و و دائماً بر طبل افراط و تفریط بکوبند اینها هم انقلابی نیستند.

وی به شاخص سوم یعنی پایبندی به استقلال همه‌جانبه کشور اشاره و عنوان کرد: استقلال سیاسی، اقتصادی، امنیتی و استقلال فرهنگی که از همه مهم‌تر است و شاخص چهارم که انقلابی‌گری است که حساسیت در برابر دشمن و کار دشمن و نقشه دشمن و عدم تبعیت از او که جهاد کبیر نام گرفت.

صلواتی به شاخص پنجم یعنی انقلابی‌گری تقوای دینی و سیاسی اشاره کرد و گفت: اگر کسی این پنج شاخصه را داشته باشد انقلابی است.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک