آخرین اخبار

7. ارديبهشت 1395 - 17:40   |   کد مطلب: 5225
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت:راه‌اندازی صنایع تولیدی و صنعتی استان مهمترین راه برای ایجاد اشتغال، کاهش بیکاری و توسعه استان است.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس سید موسی خادمی ظهر امروز در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه همه مسئولان استان برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان تلاش کنند، اظهار کرد: مشکلات صنایع خرد و کوچک استان و بازگشت این واحدها به چرخه تولید در دستور کار مدیران باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی استان را از راه‌های افزایش صادرات غیرنفتی در کهگیلویه و بویراحمد دانست و اظهار کرد: جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به صورت مستمر برگزار و مشکلات واحدهای صنعتی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: راه‌اندازی صنایع تولیدی و صنعتی استان مهمترین راه برای ایجاد اشتغال، کاهش بیکاری و توسعه استان است.

خادمی با اشاره به موفقیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ، گفت: در گزارش نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به رئیس جمهور، استان کهگیلویه و بویراحمد جزو پنج استان برتر کشور در زمینه تعداد برگزاری جلسات و اجرایی شدن مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید معرفی شد.

200واحدتولیدی وصنعتی راکداستان باید در 6 ماهه نخست امسال تعیین تکلیف شوند

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی یکی از مهم‌ترین مباحث در بحث اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: به منظور حل مشکلات این واحدها و اجرایی شدن مصوبات این کارگروه باید اعضای اصلی در این نشست حضور یافته و از فرستادن نماینده خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه از خردادماه سال 94 تاکنون 33 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شده است، افزود: 154 طرح تولیدی در بخش‌های صنعت و کشاورزی در این جلسات بررسی شد که عمده طرح‌ها نیز در بخش صنعت بود.

دیودیده تعداد مصوبات این جلسات را 245 مورد عنوان و تصریح کرد: از این تعداد 140 مصوبه اجرایی شد و 105 مصوبه در دست اجرا است.

وی بیان کرد: بر اساس این مصوبات تعدادی از طرح‌های راکد فعال شده و مشکلات برخی واحدهای تولیدی که ممکن بود سبب رکود این واحدها شود رفع و از رکود این واحدها جلوگیری شد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس آخرین ارزیابی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شد استان کهگیلویه و بویراحمد جزء 5 استان اول کشور در اجرایی شدن مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بود.

دیودیده با اشاره به اینکه جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال جدید به صورت هفتگی برگزار می‌شود، ابراز کرد: حدود 200 واحد تولیدی این استان راکد است و این واحدها و دیگر واحدهایی که مشکلاتی در زمینه تولید دارند در این جلسات مطرح و مشکلات آنها بررسی می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: براساس برنامه پیش‌بینی شده این 200 واحد راکد باید در 6 ماهه نخست امسال تعیین تکلیف شوند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حال حاضر 740 واحد تولیدی این استان دارای پروانه بهره‌برداری صنعتی هستند، گفت: براساس آخرین بررسی‌ها از این تعداد حدود 200 واحد راکد است.

دیودیده بیان کرد: از ابتدای برگزاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در این استان از خردادماه 94 مشکلات حدود 20 واحد راکد رفع و این واحدها به چرخه تولید برگشتند.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک