آخرین اخبار

25. فروردين 1395 - 19:51   |   کد مطلب: 5184
رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه:
تشریح برنامه های هفته سلامت در کهگیلویه
رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه گفت: به مناسبت هفته سلامت ایستگاه‌های سلامت در مرکز شهر و میعادگاه‌های نماز جمعه برپا و به شهروندان خدماتی از قبیل تست فشار خون و دیابت ارائه خواهند داد.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، محمد طاعتی در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن هفته سلامت از اجرای ویژه برنامه‌های این مناسبت در سطح شهرستان خبر داد و اظهار داشت: ایستگاه‌های سلامت در مرکز شهر و میعادگاه‌های نماز جمعه برپا و به شهروندان خدماتی از قبیل تست فشار خون و دیابت ارائه خواهند داد.

 

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه برگزاری همایش پیاده‌روی خانواده در روز جمعه را از دیگر برنامه‌های هفته سلامت برشمرد و گفت: شعار هفته سلامت با عنوان «غلبه بر دیابت» نامگذاری شده و پیاده‌روی یکی از راه‌های پیشگیری و کنترل این نوع بیماری است.

 

طاعتی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت،یادآور شد: طرح‌ حاشیه‌نشینی شهر با ایجاد پایگاه‌های سلامت در مناطق کمتر توسعه یافته برگزار شده است.

 

این مسئول با بیان اینکه سه مرکز سلامت متشکل از هفت پایگاه سلامت در مناطق حاشیه‌ای شهر دهدشت راه‌اندازی شده است، افزود: این مراکز در مناطقی که دسترسی به خدمات بهداشتی مشکل است،در نظر گرفته شده و به شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت اختصاص دارد.

 

طاعتی تصریح کرد: در راستای طرح تحول سلامت طی سال گذشته 17 هزار و 164 نفر معاینه دندانپزشکی شدند.

 

وی، جامعه هدف در اجرای طرح معاینه دهان و دندان را دو گروه زنان باردار و کودکان زیر 12 سال دانست و گفت:در این طرح 3 هزار مورد جرم‌گیری و 13 هزار فیشرسیلانت در مدارس ابتدایی شهرستان انجام شد.

 

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه تعداد مراکز درمانی در سطح شهرستان را 17 مورد دانست و با بیان این‌که 103 واحد خانه‌بهداشت به جامعه روستایی خدمات ارائه می‌دهند گفت: در سال گذشته 20 میلیارد ریال برای تعمیر و بالغ بر 3 میلیارد ریال جهت تأمین تجهیزات مورد نیاز مراکز بهداشتی هزینه شده است.

فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک