آخرین اخبار

6. اسفند 1393 - 19:29   |   کد مطلب: 518
رئیس منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه گفت: 120هکتار از مراتع شهر دیشموک زیر کشت گیاهان دارویی از نوع آنغوزه قرار گرفت.

 

به گزارس پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، قدرت‌الله آویزش عصر امروز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه با بیان اینکه دیشموک با توجه به آب و هوای سردسیری و مناسبی که دارد و بعد از آلپ اروپا و زردکوه بختیاری، در  حال حاضر جزء سه منطقه محل رویش کرفس طبیعی در دنیا است، افزود: 120هکتار از مراتع شهر دیشموک زیر کشت گیاهان دارویی از نوع آنغوزه قرار گرفت.

 

وی اضافه کرد: در خصوص بحث تعادل دام ومرتع با توجه به اینکه یکی از سیاستهای سازمان جنگلها و مراتع کشور به تبع آن منابع طبیعی معمولا هر ساله به جهت توسعه فضای سبز و جلوگیری از فرسایش خاک اقدام به بحث درختکاری است.

 

این مسئول در ادامه گفت: منابع طبیعی در عرصه‌هایی که واقعا به‌ صورت لخت و عریان هستند یا در سنوات گذشته بر اثر سیلاب و ورود بیش از حد دام یا افراد مخرب و تخریب‌کنندگان از بین رفته، در همین راستا منابع طبیعی طی چند ماه گذشته با هماهنگی که با نمایندگان مردم و شورای شهر دیشموک داشت، اقدام به کشت یکصدو‌بیست هکتار گیاهان دارویی در کوه ممبل شهر دیشموک داشت.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان کهگیلویه در سنوات گذشته در واقع یکی از شهرستانهایی بوده که در امر کشت گیاهان دارویی، از اهمیت خاص اقتصادی و دارویی برخوردار بود،  که در این امر موفق شد.

 

وی بیان کرد: منابع طبیعی در بحث توسعه جنگل‌کاری در نوع آکالیپتوس(بادام کوهی) در شهرستان کهگیلویه دارای رتبه خوب و قابل اهمیت بود و با همین وجود اقدام به کشت 120 هکتار از اراضی کوه ممبل شهر دیشموک را زیر کشت آنغوزه قرار داد.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: ان‌شاء‌الله امیدواریم به صورت نمادین و الگو، این طرح را به صورت فرهنگسازی و با تعامل مردم وهمکاری مسئولان که یکی از اهداف مهم منابع طبیعی است اجرا کنیم.

 

وی متذکر شد: منابع طبیعی اهدف خوبی دارد و پیش‌بینی کردیم اقداماتی انجام دهیم تا در رشد وشکوفایی این فرهنگ، کشت آنغوزه و گیاهان دارویی در شهر دیشموک قدمهای خوبی برداریم.

 

آویزش یادآوری کرد: منابع طبیعی مخالف دام ودامداری نیست و در راستای خدمت‌رسانی به خود مردم، برای مردم، با تعامل مردم کوه ممبل شهر دیشموک را تا پایان برج 2سال هزاروسیصدونودوچهار قرق نماید و از همه دامداران خواهانیم که دام خود را در محدوده قرق نبرند.

 

 

انتهای پیام: و/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک