آخرین اخبار

24. فروردين 1395 - 19:45   |   کد مطلب: 5171
روستای سردو علیا از توابع بخش دیشموک در 32 کیلومتری شهر دیشموک واقع است و آخرین نقطه استان کهگیلویه و بویراحمد و با قدمت بیش از 400 سال دارد، این روستا فاقد مسجد، حسینیه و مرکز بهداشت است و از نعمت مدرسه راهنمایی و متوسطه محروم است.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزازش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، روستای سردو علیا از توابع بخش دیشموک در 32 کیلومتری شهر دیشموک واقع است و آخرین نقطه استان کهگیلویه و بویراحمد و با قدمت بیش از 400 سال پیش است.

 

بر اساس مطالعات انجام شده 60 درصد شاغلین این روستا در بخش کشاورزی گندم و جو و 40 درصد در بخش دامپروری مشغولند.

 

نزدیک‌ترین روستا به این روستا روستای سردو سفلی در یک کیلومتری جنوب روستا قرار دارد.

 

حروستا سردو علیا فاقد مسجد، حسینیه و مرکز بهداشت است و از نعمت مدرسه راهنمایی و متوسطه محروم است.

 

حسن امیریان بخشدار دیشموک روستااز مهم‌ترین مشکلات این روستا نامناسب بودن راه ارتباطی این روستا را تا جاده اصلی دانست و گفت: اداره راه و شهرسازی شهرستان کهگیلویه با تمهیدات لازم نسبت به حل شدن این مشکل اساسی قدم بردارد. 

 

وی تصریح کرد: فاز اول اجرای طرح هادی در این روستا در سال 90 اجرا گردیده است و در حال حاضر به خاطر اینکه مردم این منطقه با مشکلات زیادی در زمستان و تابستان دست و پنجه نرم می‌کردند به همت بنیاد مسکن شهرستان کهگیلویه و همچنین پیگیری‌های مستمر دهیار و شورای اسلامی روستا ادامه اجرای این پروژه تحقق یافت.

 

امیریان اذعان کرد: اجرای پروژه زیرسازی و مخلوط ریزی راه این روستا با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال در حال اجرای عملیات و با پیشرفت فیزیکی 40 درصد است.

 

رئیس شورای اداری دیشموک گفت: روستای سردو علیا بر طبق بررسی‌های به عمل آمده و اظهار نظر معتمدان محلی در گذشته‌های دور، محل تفرجگاه خوانین زیادی بوده و به این دلیل که در این روستا برف و باران زیادی می‌بارید و هوا در این روستا بسیار سرد بود به آن سردو نام نهادند.

 

وی متذکر شد: سردوی علیا بعد از چند سال بلاتکلیفی با اختصاص اعتبار 500 میلیون ریالی آماده 9 هزارمترمربع آسفالت در آینده‌ای نزدیک خواهد بود.


خبر: وحید آهنگ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک