آخرین اخبار

24. فروردين 1395 - 18:38   |   کد مطلب: 5168
رئیس امور عشایر کهگیلویه گفت: 35 هزار نفر در قالب 6 هزار خانوار عشایری از کهگیلویه، چرام و لنده نیمه دوم اردیبهشت به مناطق ییلاقی کوچ خواهند کرد.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، خداداد اجتهادی رئیس امور عشایر شهرستان کهگیلویه در جمع خبرنگاران با اشاره به پوشش‌دهی بیش از 6200 خانوار در تعاونی‌های عشایری این شهرستان اظهار داشت: اداره امور عشایر در راستای سیاست‌های نظام اسلامی وظایف خدمات‌رسانی و ساماندهی زندگی عشایر را به عهده دارد.

 

رئیس امور عشایر کهگیلویه عملیات اجرای اسکان عشایر را یکی از خدمات این اداره برشمرد و افزود: ارائه خدمات پشتیبانی به کوچندگان،آموزش و ترویج و جایگزینی سوخت فسیلی از دیگر خدماتی است که سالیانه به جمعیت عشایری ارائه می‌شود.

 

وی با اشاره به عملکرد سال گذشته این دستگاه، تصریح کرد: یک‌هزار و 400 کیلومتر از راه‌های عشایری شهرستان مرمت و بازگشایی و از یک‌هزار و 270 متر مربع از تأسیسات عشایری نگهداری شده است.

 

اجتهادی آبرسانی سیار به مناطق عشایری را از جمله خدمات به جامعه عشایری دانست و گفت:51 دستگاه تانکر 2 هزار لیتری و تاشو یک‌هزار لیتری بین عشایر توزیع شد.

وی افزود: سال گذشته 53 هزار کیسه آرد، 134 تن کنسانتره و 1200 تن جو در سطح شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده توزیع شد.

 

اجتهادی با بیان اینکه 6 هزار خانوار عشایری از نیمه دوم اردیبهشت به مناطق ییلاقی کوچ می‌کنند،تصریح کرد: این عشایر از سه شهرستان کهگیلویه، چرام و لنده کوچ خود را به اتراقگاه‌های ییلاقی آغاز خواهند کرد.

 

رئیس امور عشایر کهگیلویه از دلی مهرگان، خیارکار و کوه سیاه به مناطق ییلاقی در لنده نام برد و گفت: در شهرستان چرام و کهگیلویه نیز مناطقی از جمله ساورز،دیلگون،طسوج،جوخانه،سادات، نرماب و دمه پذیرای عشایر خواهند بود.

 

اجتهادی تصریح کرد: منطقه ییلاقی لرزو در دیشموک و سردمیر و دلی کما در قلعه‌رئیسی از دیگر ارتاقگاه‌های عشایر شهرستان است.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک