آخرین اخبار

19. فروردين 1395 - 19:33   |   کد مطلب: 5142
حال که به هرصورت نتیجه انتخابات مشخص شد و این نتیجه از سویی موجب خوشحالی هواداران کاندید پیروز و از سوی دیگر سبب ناراحتی هواداران دیگر کاندیدا شده، فرماندار بویراحمد به جای کمک به آرامش فضای موجود با بیان سخنانی عکس این موضوع عمل کرده و موجب تحریک هوادارانی می شود که کاندید آن ها پیروز نشده است.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس پرونده انتخابات مجلس دهم بویراحمد و دنا به هر صورت به بسته شد و اینک زمان آرام نمودن فضای این شهرستان و کمک به رشد و توسعه آن است. نتیجه ای که هشتم اسفند 94 درباره انتخابات بویراحمد و دنا موجب اعتراض بخشی از مردم این دو شهرستان قرار گرفت و آن ها ضمن احترام به قانون از کاندیدهای مورد حمایت خود خواستند به صورت قانونی پیگیر اعتراض آن ها باشند. کاندیدهای معترض نیز بارها از هواداران خود خواستند از هرگونه اقدامی که خارج از دایره قانون است بپرهیزند تا آن ها پیگیر حقی باشند که قانون به آن ها داده است. آن ها در همه سخنان خود گفتند بالاخره مواردی وجود دارد که بخشی از مردم این دو شهرستان نسبت به آن ها اعتراض دارند و ضمن این که خواستار پیگیری اعتراض ها هستیم در نهایت پس از بررسی ها مطیع امر قانون خواهیم بود. 

 

بنابراین روند اعتراضات به خوبی توسط این کاندیدها مدیریت شد و این روند در فضایی آرام پیگیری شد. وحال که به هر صورت و با وجود همه اتفاقات نتیجه نهایی انتخابات بویراحمد و دنا اعلام شد، آرام نگه داشتن فضای این دو شهرستان هم وظیفه کاندیدهای معترض و هواداران آن ها است و هم وظیفه کاندید پیروز و هوادارانش و هم وظیفه مدیرانی است که امنیت و مدیریت آن ها را به عهده دارند.

 

با این حال امروز محمد کاظم نظری فرماندار بویراحمد خلاف این موضوع عمل کرده و در سخنانی عجیب، آن هایی که نسبت به نتیجه انتخابات معترض بوده اند را به خدا واگذار کرده است. این که فرماندار بویراحمد با اطلاع از فضای موجود در این شهرستان و این که این سخنان ممکن است باعث تحریک هواداران کاندیدهای غیرپیروز شود چگونه این حرف ها را به زبان آورده است بسیار تعجب برانگیز است و این که چگونه با وجود حق قانونی کاندیدها برای اعتراض، فرماندار بویراحمد این گونه با عصبانیت برای معترضین اظهار تاسف کرده سوال بی پاسخی است.

 

در این سخنان که از سوی پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری بویراحمد منتشر شده آمده است: باید تاسف خورد که افرادی که به دنبال ابطال انتخابات بودند و می‌خواستند مردم دو سال بدون نماینده باشند؛ با شکایت برخی از این کاندیداهای انتخابات مجلس؛ بازشماری شعب اخذ رای بویراحمد و دنا صورت گرفت و هیچ گونه تغییری در نتیجه نهایی انتخابات حاصل نشد.

نظری با بیان اینکه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نوع خود بی‌نظیر بود، گفت: کسانی که از دیانت و شرافت حرف می‌زدند حال با تایید نهایی انتخابات چگونه آن همه توهین و تهمت ناروا به مردم بویراحمد را جمع می‌کنند و در نزد خدای خود باید پاسخگو باشند.

فرماندار بویراحمد در پایان تصریح کرد: بویراحمد؛ یکی از آرام‌ترین و سالم‌ترین انتخابات را به مانند سایر حوزه‌های انتخابیه کشور برگزار کرد و بازرسی و بازشماری دقیق نهادهای نظارتی این موضوع را مورد تایید قرار داد.

 

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه همواره مسئولان ارشد قضایی و امنیتی استان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را از سالم‌ترین انتخابات نسبت به ادوار گذشته دانستند، گفت: خوشبختانه انتخابات بویراحمد و دنا به تایید نهادهای امنیتی، ناظران و بازرسان شورای محترم نگهبان که وابسته به هیچ جناحی نیستند رسیده است.

 

نماینده ارشد دولت در بویراحمد با اشاره به برخی اعتراضات و شبهات بعد از شمارش آرای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در اقدامی کم سابقه تمامی صندوق‌ها و تک تک آرای مردم در پی شکایات برخی کاندیدای انتخابات مجلس بازشماری شد که هیچ تاثیری بر نتیجه انتخابات نداشت.

هرچند نظری در بخشی از حرف های خود با تشکر از حضور نامزدهایی که باعث حضور بیشتر مردم و شور و نشاط انتخاباتی شد، گفته است: «اکنون باید فضا، فضای دوستی و مودت باشد و همه برای آبادی استان و شهرستان تلاش کنیم و با آغاز فصل بهار کدورت‌ها را کنار بگذاریم» اما معلوم نیست چگونه انتظار دارد با بیان این سخنان تحریک آمیز می خواهد فضا، فضای دوستی و مودت باشد.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک