آخرین اخبار

17. فروردين 1395 - 12:22   |   کد مطلب: 5116
در پی اخراج هفت نفر از نیروهای حراست یک دانشگاه در یاسوج یکی از این نیروهای اخراج شده دلایل و جزئیات برکناری خود و همکارانش از سوی رئیس این دانشگاه را فاش کرد.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ،در پی خبر اخراج برخی از نیروهای انقلابی حراست یکی از دانشگاه های یاسوج یکی از این افراد برکنار شده که خواست نامش فاش نشود در مصاحبه با این سایت خبری به نحوه اخراج این نیروها از این دانشگاه پرداخت.

 

 

موضوعی که باعث عزل رئیس پیشین دانشگاه شد

وی بیان کرد: مسئولان دانشگاه از زمان انتخابات به دنبال چند نفر بودند که برایش پاپوش درست کنند و در این زمان هنوز مدیریت تغییر نکرده بود اما با تغییر رییس پیشین این دانشگاه در یاسوج یک سری فشارها به تعدادی از نیروهای دانشگاه وارد می شد که رئیس پیشین با وارد شدن اینگونه فشار ها به نیروها مخالف بود که این مخالفت او منجر به عزل وی شد.

 

این نیروی عزل شده حراست دانشگاه در یاسوج با بیان اینکه این گروه همان فشار را بر روی رئیس جدید دانشگاه آوردند،بیان کرد: رییس فعلی این دانشگاه یک حلقه به گوشی بود که هر چیزی به او می گفتند قبول می کرد و بله چشم می گفت.

 

فشارها از سوی لیدر آقای .... در دانشگاه

وی با بیان اینکه دستور اخراج نیروها از طرف آقای .... لیدر آقای ... به رییس این دانشگاه در یاسوج داده می شود،تصریح کرد: اینگونه فشارها به نیروهایی وارد می شد که به گونه ای طرفدار آقای .... نبودند و همچنین مذهبی و از افراد انقلابی و ولایی بودند.

 

این نیروی عزل شده حراست دانشگاه در یاسوج به شیوه عزل خود و همکارانش در دانشگاه اشاره کرد و گفت: پنج نفر بودیم که در اواخر شهریورماه بخاطر اینکه تصمیم داشتند چند نفر از نیروهای ماهر و زبده حراست را به خوابگاه های خودگردان منتقل کنند و به ما گفتند که به صورت موقتی ما را از حراست به خوابگاه ها منتقل می کنند و قرار بود بعد از یک مدت ما را به حراست برگردانند.

 

وی بیان کرد:بعد از مدتی برای ما پنج نفر حقوقی از طرف دانشگاه پرداخت نشد پیگیر که شدیم به ما گفتند که شما از لیست دانشگاه اخراج شده اید که ما شکایت کردیم و دانشگاه حقوق ما را تا اسفندماه تقبل کرد.

 

این نیروی عزل شده حراست دانشگاه در یاسوج تصریح کرد:بعد از اسفند ماه خبری نشد که با پیگیری هایی که انجام دادیم به ما گفتند که شما پنج نفر جز هیچکدام از طیف های شرکت های دانشگاه نیستید وعلاوه بر ما پنج نفر، 10 نفر دیگر را نیز در این چند روز اخیر اخراج کرده اند.

 

ماجرای بازداشت یکی از اخراجی ها

وی به شیوه برخورد برخی از مسئولان دانشگاه با این افراد اشاره کرد و افزود: یکی از افراد اخراج شده به نمایندگی قرار بود که با رییس دانشگاه صحبت کند اما در آنجا مانع ورود وی به اتاق رییس دانشگاه شدند و در حال حاضر در کلانتری 12 یاسوج بازداشت است.

 

این کار سیاسی بود

این نیروی عزل شده حراست یکی از دانشگاه های یاسوج با طرز تفکر آقایان در انتصاب نیروهای جدید در حراست دانشگاه اشاره کرد و گفت: افردی که در حال حاضر در دانشگاه جایگزین ما شده اند،تعدادی جز نیروهای خدماتی دانشگاه بوده که طرفدار جناح خودشان هستند و تعدادی نیز از بیرون آمده اند که این موضوع کاملا مشخص است.

 

وی نقش برخی از سیاسیون را در این عزل و نصب ها ی دانشگاه موثر دانست و افزود: این اقدام دانشگاه یاسوجی با انتخابات در ارتباط است از هرکس در دانشگاه بپرسید دلیل این رفتار را انتخابات می داند.

 

موضوعی که رئیس دانشگاه از آن بی خبر است

 

این نیروی عزل شده حراست دانشگاه در یاسوج  به آخرین سخنان رئیس دانشگاه در رابطه با این موضوع اشاره کرد و گفت: با رییس دانشگاه صحبت کردیم و گفتیم که ما نیروی دانشگاه بودیم سال به سال شرکت ما عوض می شد و هیچ شرکتی حق ورود به هیچ نیرویی را تا حالا نداشته است که رییس دانشگاه در جواب به ما گفت این موضوع به من ربطی ندارد و من اصلا شما را نمی شناسم.

 

روز گذشته در یکی از دانشگاه های شهر یاسوج 7 نفر از کارکنان حراست این دانشگاه از سوی ریاست دانشگاه برکنار شدند.

به گفته منابع مطلع نیروهای خدماتی آشپزخانه دانشگاه(سلف سرویس) جایگزین این نیروهای حراستی برکناری شده اند.

همچنین گفتنی است که کارمندان برکنار شده دارای سابقه کاری چندین ساله در دانشگاه مذکور بوده اند.

در سال های اخیر نیز اخباری از برکناری نیروهای باسابقه در این دانشگاه  توسط سایت های خبری استان منتشر شده است.

در ماه های گذشته نیز یکی از نیروهای حراست این دانشگاه توسط دو کارمند دیگر این دانشگاه مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

گفته می شود این افراد به دلیل جناحی و سیاسی و هم طیف نبودن با کارکنان دانشگاه از سوی رئیس این دانشگاه برکنار شده اند.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک