آخرین اخبار

16. فروردين 1395 - 15:52   |   کد مطلب: 5113
رئیس شبکه دامپزشکی کهگیلویه گفت: ۱۱۰ هزار رأس دام سبک و ۱۳ هزار و ۵۰۰ رأس گاو تاکنون در این شهرستان علیه تب برفکی واکسینه شده اند.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، کرم‌الله کیانی رئیس شبکه دامپزشکی کهگیلویه در جمعد خبرنگاران ۱۱۰ هزار رأس دام سبک و ۱۳ هزار و ۵۰۰ رأس گاو تاکنون در این شهرستان علیه تب برفکی واکسینه شده اند افزود: ۹۸ درصد از دام‌های حومه غربی شهرستان اواخر سال ۹۴ علیه این نوع بیماری واکسینه شدند.

 

وی با بیان اینکه داروی تب برفکی به نسبت تعداد دام در شهرستان‌ها توزیع می‌شود، اظهار داشت: در سال گذشته سهمیه شهرستان کهگیلویه در توزیع این واکسن ۱۸۶ هزار و ۵۰۰ دوز بود که برای دامها استفاده شد.

 

کیانی تصریح کرد: دام‌هایی که در این شهرستان هنوز واکسینه نشده اند، خارج از شهرستان بوده‌اند و مأموران دامپزشکی کار واکسیناسیون دام‌های سبک را از بهم نماه سال ۹۴ در تمامی روستاهای حومه غربی آغاز کرده اند.

 

وی افزود: دامهای سنگین در سه نوبت چهار ماهه واکسینه شدند و کار پیشگیری از تب برفکی در دام‌های سبک ادامه دارد.

 

رئیس شبکه دام پزشکی کهگیلویه یادآور شد: شیوع تب برفکی در این شهرستان ناشی از ورود دام غیرمجاز به شهرستان بود و در راستای کنترل این بیماری و جلوگیری از ورود دامهای آلوده، هماهنگی در هرگونه ورود و خروج دام به شهرستان ضروری است.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک