آخرین اخبار

16. فروردين 1395 - 11:47   |   کد مطلب: 5107
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در طرح نظارتی نوروزی دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیش از 11 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی ضبط و معدوم شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، به نقل از روابط عمومی دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد، عبدالله بهمنش اظهار کرد: هر ساله و هم‌زمان با سراسر کشور طرح نظارت نوروزی دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد بر مراکز توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی از 25 اسفند‌ماه سال گذشته آغاز و تا روز 14 فروردین‌ماه سال‌جاری ادامه داشته که در این مدت بر تعداد یک‌هزار و 883 مرکز عرضه بیش از 7 هزار و 80 مورد بازرسی بهداشتی صورت گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این راستا مقدار 11 هزار و 715 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی شناسایی و پس از طی مراحل قانونی و قضایی ضبط و معدوم شد که 19 مورد به تعزیرات حکومتی جهت صدور حکم قضایی معرفی شد.

وی از نمونه‌برداری 18 مورد جهت تشخیص صحت و سلامت فرآورده‌های خام دامی در این مدت خبر داد و گفت: در طرح نوروزی 95 دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با 32 دستگاه خودرو غیرمجاز حمل فرآورده خام دامی با همکاری تعزیرات حکومتی استان برخورد قانونی شد.

این مسئول میانگین تعداد اکیپ‌های بازرسی در هر روز در طول طرح را 10 اکیپ با حجم کاری 4 هزار و 560 نفرساعت اعلام کرد و گفت: طرح نظارت بر فرآورده‌های خام دامی در طول سال با همکاری دستگاه‌های مرتبط از جمله دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، مرکز بهداشت اجرا می‌شود که در برخی از مناسبت‌های سال از جمله عید نوروز، عید سعید قربان، ایام تاسوعا و عاشورای حسینی تشدید خواهد شد.

فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک