آخرین اخبار

13. فروردين 1395 - 21:26   |   کد مطلب: 5102
گردنه شلال‌دون و جاده سرفاریاب از شلوغ‌ترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد در روز طبیعت به شمار می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد از زیباترین نقاط کشور در فصل بهار به شمار می‌رود که در جنوب کشور مانند نگینی زیبا می‌درخشد.

این استان در همه فصول سال زیبایی‌های خاص خود را دارد که در مناطق سردسیری با زمستان سفیدپوش و در مناطق گرمسیری یا بهاری کاملا سبز تکه‌ای از بهشت را در ذهن متبادر می‌سازد.

اما در تعطیلات نوروز که فصل مسافرت است مردم استان به سمت مناطق گرمسیری مقصد خود را تنظیم می‌کنند و با حضور در شهرستان‌های مختلف مانند گچساران و کهگیلویه و لنده و چرام این ایام را سپری می‌کنند.

مردم کهگیلویه و بویراحمد در هر دو منطقه سردسیری و گرمسیری تعلقات فامیلی نزدیکی به هم دارند به طوری که کمتر فرد سردسیری است که با گرمسیری‌ها از نظر سببی و نسبی رشته فامیلی نداشته باشد.

در مناطق سردسیری هم اوضاع به همین منوال است و به همین خاطر در همه فصول مردم برای دید و بازدید اقوام و البته گردش و تفریح در مناطق مختلف استان حضور دارند.

در روز طبیعت که یکی از روزهای خاص ایرانیان است مردم از روزهای قبل خود را آماده این روز می‌کنند و حتی در مناطق گرمسیری از چندین روز قبل چادرها و خیمه‌های خود را در دل طبیعت زیبای استان برپا می‌کنند.

امسال هم مانند سال‌های گذشته برخی از نقاط استان بیش از سایر مناطق در تعطیلات نوروز و به ویژه روز طبیعت بازدید کننده دارد که از جمله مهم‌ترین این مناطق گردنه شلال‌دون در شهرستان باشت بر سر راه اصلی شیراز به اهواز حدفاصل دو شهرستان باشت و گچساران است.

مردم استان به خصوص این دو شهرستان و همچنین مسافرانی که در این مسیر تردد دارند در روز طبیعت از طبیعت زیبای شلال‌دون نمی‌گذرند و در همین مکان سیزده خود را به سر می‌کنند.

در سوی دیگر و در نقطه‌ای زیبا از استان در محل جاده چرام به یاسوج حدفاصل منطقه سرفاریاب نیز تعداد بی‌شماری روز سیزده خود را پشت سر می‌گذارند که بنا به گزارش‌های رسیده همراه با گردنه شلال‌دون یکی از شلوغ‌ترین مناطق استان در روز طبیعت است.

در شهرهای دیگر استان از جمله یاسوج و سی‌سخت نیز مردم به دل طبیعت می‌زنند و خود را آماده روزهای آینده و میانه اردیبهشت می‌کنند که یکی از زیباترین مناطق کشور در فصل اردیبهشت شهر یاسوج و سی‌سخت و مناطق اطراف است.

فارس



طبیعت شلال‌دون

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک