آخرین اخبار

17. فروردين 1395 - 12:46   |   کد مطلب: 5095
ارائه آمارهای مختلف از سوی مسئولان کهگیلویه و بویراحمد و انتشار آنها در سایت های خبری و خبرگزاری ها در حالی صورت می گیرد که این آمار و ارقام دردی از بیکاری و توسعه نیافتگی این استان دوا نکرده است.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ، تیترهای مختلفی مانند 500 واحد صنعتی و تولیدی در استان فعال است،بازدیدیک میلیون و 116 هزارنفر از جاذبه های دیدنی کهگیلویه و بویراحمد ،اسکان 73 هزار گردشگر نوروزی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد،افزایش 30درصدی تردد وسایل نقلیه درکهگیلویه وبویراحمد در نوروز و ده ها خبر آماری و ارقامی از مسئولان این استان اگر چه به عنوان یک گزارش کار از فعالیت های انجام شده محسوب می شود اما در برخی موارد آنچه از سوی این مسئولان گفته می شود با واقعیت ها فرق دارد.

 

آمارهای دلخوش کننده در حالی از سوی مسئولان ارائه می شود که بیکاری گسترده، تعطیلی واحدهای تولیدی و معدنی، فقر و محرومیت، مهاجرت و حاشیه نشینی،ضعف فرهنگی و بی توجهی به زیرساخت ها در حوزه های مختلف و سایر مشکلات در کهگیلویه و بویراحمد بیداد می کند و واقعیت ها را با آنچه که گفته می شود می توان در بطن جامعه به خوبی لمس کرد.

 

رکود و تعطیلی کارخانه های تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد در گزارش های خبری متعدد از صاحبان کارخانه ها و صنایع بیانگر این امر است که عزم جدی برای برطرف کردن مشکلات و راه اندازی مجدد این کارخانه ها وجود ندارد و علیرغم نشست های گوناگون رکود همچنان گریبانگیر کارخانه هااست و در آخر نیز مسئولان مربوطه حقیقت را انکار کرده و با ارائه آمارهایی درصدد نشان دادن شرایط مطلوب در این حوزه هستند.

شاید برخی از واحدهای تولیدی نیز با رایزنی هایی فعالیت خود را از سر بگیرند اما به دلیل ادامه دار نبودن حمایت ها و بروکراسی های دست و پاگیر اداری تعطیلی را بر فعالیت و تولید ترجیح دهند.

 

در حوزه گردشگری نیز با وجود آمارهای میلیونی از ورود گردشگران به کهگیلویه و بویراحمد اما همچنان نتوانسته است صنعت گردشگری را به عنوان یک مولفه مهم برای رفع بیکاری و شکوفایی این صنعت پاک در اقتصاد استان جای دهد.

 

کمبود زیرساخت های اولیه مانند سرویس بهداشتی در جاذبه های گردشگری نیز واقعیت تلخی است که همه ساله در ایام تعطیلات و با ورود هزاران گردشگر به کهگیلویه و بویراحمد دیده می شود و اقدام عملی از سوی نهادهای مسئول صورت نمی گیرد.

 

چه خوب است مسئولان در کنار این آمارهای خیره کننده تعداد زیرساخت هایی را که برای خدمات رسانی به میهمانان و گردشگران در اماکن تفریحی احداث می کنند را نیز بیان کنند تا حداقل از این رهگذر بتوان به عملکرد آنها نمره قابل قبولی داد.

 

در سایر دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد نیز آمارها و ارقام حکایت از روند رو به رشد برنامه ها و فعالیت ها می دهد اما آنچه در جامعه مشاهده می شود با واقعیت تفاوت دارد.

 

به هرحال باید اذعان کرد که آمارهای بلندبالای مسئولان کهگیلویه و بویراحمدی از سالیان گذشته تاکنون هیچ دردی از دردهای عیمق استان در حوزه های مختلف را نتوانسته است دوا کند و تنها این آمارها چند روزی بر صفحه سایت های خبری و خبرگزاری ها می ماند بدون اینکه اثر و فایده آنها در جامعه مشاهده شده باشد.

 

 واقعیت این است که اگر چنین آمارهای مناسب و رو به رشدی از سوی مسئولان کهگیلویه و بویراحمدی عنوان می شود چرا باید نرخ بیکاری در این استان وضعیت نگران کننده ای در میان سایر استان های کشور داشته باشد و یا رنگ و روی شهرهای این استان پس از گذشت سالهای هیچ تغییری را در خود احساس نکند.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک