آخرین اخبار

4. فروردين 1395 - 16:02   |   کد مطلب: 5041
رئیس میراث فرهنگی شهرستان کهگیلویه خبر داد
جشن بزرگ نوروز در دهدشت برگزار می شود
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه گفت: جشن بزرگ نوروز روز چهارشنبه ساعت 16 در دهدشت برگزار می‌شود.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، سیاوش زمان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه در جمع خبرنگاران گفت: جشن بزرگ نوروز به همت اداره میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان عصر پنجشنبه هفته جاری در دهدشت برگزار می‌شود.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه تصریح کرد: این جشن با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع در میدان مرکزی برگزار خواهد شد.

 

زمان با بیان این‌که از آغاز تعطیلات نوروزی مسافران بسیاری از نقاط مختلف کشور وارد شهرستان شده است، افزود: مناطق گردشگری پذیرای خیل عظیم گردشگران است.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه با اشاره به آثار تاریخی،اماکن مذهبی و جاذبه‌های طبیعی شهرستان تصریح کرد: بافت تاریخی دهدشت در ضلع جنوبی شهر کنونی به وسعت 35 هکتار قرار گرفته و شامل آثاری از قبیل کاروانسرا، حمام، مساجد، بازار و هفت امامزاده است.

 

وی تصریح کرد: بقعه متبرک امامزاده سید محمود (ع) معروف به سید محمید در 77 کیلومتری دهدشت و 10 کیلومتری شمال شرقی شهر قلعه‌رئیسی از جمله بقاع متبرکه‌ای است که بیشترین تعداد گردشگران را به خود دیده است.

 

زمان افزود: بقعه متبرکه امامزاده میرسالار (ع) در دیشموک و امامزاده نورالدین (ع) در فاصله 63 کیلومتری شمال دهدشت نیز پذیرای مسافران و ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت است.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه چشم‌اندازهای طبیعی در نقاط مختلف شهرستان را مورد اشاره قرار داد و گفت: آبشار دل‌انگیز کمردوغ در 85 کیلومتری از شمال شرق دهدشت و 15 کیلومتری شمال شرقی قلعه‌رئیسی از جاذبه‌های دیدنی دیگری است که گردشگران و طبیعت دوستان زیادی را از نقاط مختلف کشور به خود جذب می‌کند.

 

وی: نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی در ورودی شهر دهدشت برپا شده و تا پایان تعطیلات دایر است.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک