آخرین اخبار

1. فروردين 1395 - 19:59   |   کد مطلب: 5033
بخشدار چاروسا مطرح کرد:
وجود ۷ منطقه نمونه گردشگری درچاروسا
بخشدار چاروسا با بیان اینکه هفت منطقه نمونه گردشگری در این بخش وجود دارد، گفت: این مناطق سالانه پذیرای گردشگران بسیاری هستند.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، حیات الله پرواز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هفت منطقه نمونه گردشگری در این بخش وجود دارد افزود: آبشار کمر دوغ، آبشار چم لپو، تنگه الگن، قلعه تاریخی قلعه رئیسی، روستای ادرج، روستای پلکانی شوتاور و امامزاده سید محمید(ع) از مهمترین نقاط گردشگری واقع در بخش چاروسا هستند.

 

وی با اشاره به اینکه بخش چاروسا از آب و هوایی معتدل برخوردار است، اظهار داشت: در سال جاری بهار زودرس را در این بخش شاهد بودیم و آب و هوا و طبیعت این بخش هم اکنون کاملا بهاری است.

 

پرواز از آبشار کمر دوغ به عنوان یکی از جاذبه های طبیعی بی بدیل شهرستان کهگیلویه نام برد و بیان داشت: این آبشار هفتمین آبشار مرتفع کشور است که ریزش آب آن سفید رنگ و دوغ مانند است و حدود ۱۰۰ متر ارتفاع دارد.

 

وی همچنین یادآور شد: امامزاده سید محمید (ع) از امامزادگان واجب التعظیم واقع در شهرستان کهگیلویه است که در فاصله ۱۰ کیلومتری شمال شرقی شهر قلعه رئیسی قرار دارد.

 

بخشدار چاروسا با اشاره به اینکه روستای "ادرج" از مهمترین مناطق گردشگری شهرستان کهگیلویه است، بیان کرد: این روستا دارای چشمه ها و رودخانه های فراوان و کوه های سرشار از درخت است.

 

پرواز عنوان کرد: قلعه تاریخی قلعه رئیسی از بزرگترین قلعه های به جا مانده از دوره قاجاریه در استان کهگیلویه و بویراحمد است که در سال ۱۳۷۷ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

 

وی همچنین به روستای پلکانی شوتاور اشاره داشت و تصریح کرد: خانه های این روستا به صورت پلکانی ساخته شده اند و دارای قلعه تاریخی متعلق به دوران قاجاریه است.

 

بخشدار چاروسا تنگ الگن را از دیگر جاذبه های چاروسا عنوان کرد که در اوج زیبایی گمنام مانده است.

 

پرواز در پایان با بیان اینکه برنامه ریزی های لازم برای استقبال از گردشگران نوروزی در این بخش انجام شده است، بیان کرد: جاذبه های طبیعی و تاریخی این بخش آماده پذیرایی از گردشگران از سراسر نقاط ایران است.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک