آخرین اخبار

17. اسفند 1394 - 0:04   |   کد مطلب: 4934
در آیین عفو محیط‌بان دنا از سوی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد از خانواده مرحوم مجتبی رضایی به دلیل بخشش و رأفت اسلامی تقدیر شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی در آیین بخشش محیط‌بان دنا با بیان این که جوامع بشری به سه دسته تقسیم می‌شوند، اظهار کرد: این جوامع به سه دسته مادون تمدن، متمدن و ماورای تمدن تقسیم می‌شوند.

وی جوامع غربی را جامعه‌ای زیر تمدن دانست و گفت: وقتی با مال عرب و تربیت غرب آدم‌کشی در مناطق مختلف صورت می‌گیرد نشان دهنده این است که این جوامع بویی از تمدن نبرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به جوامع متمدن اشاره کرد و گفت: در این جوامع برای رسیدن به منافع همواره میان انسان‌ها تعامل وجود دارد و رقابت آن‌ها همانند مسابقه دو و میدانی است نه مانند مسابقه مشت که هر کس می‌خواهد دیگری را از میدان خارج کند.

آیت‌الله ملک‌حسینی به جوامعی که فراتر از جوامع متمدن قرار دارند اشاره کرد و گفت: در این جوامع انسان‌ها بخشنده هستند و از معامله و عدل پا فراتر گذاشته شده و انسان‌ها خود تجلی ویژگی‌های خداوند هستند.

این استاد برجسته حوزه‌های علمیه با قدردانی از خانواده مرحوم رضایی که شکیبایی به خرج دادند، اظهار کرد: روزهایی سخت بر این خانواده گذشت روزهایی که آن خانه مورد هجوم بود و از سوی نهادها تنها گذاشته شده بودند.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری از مسئولان سابق و کنونی دستگاه قضایی استان و همچنین مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای پی‌گیری صلح و سازش در این پرونده قدردانی کرد.

ملک‌حسینی با تأکید بر اینکه موضوع بخشش در این پرونده با بخشش پروانه‌هایی که شرارت در آن وجود دارد متفاوت است، تصریح کرد: در این پرونده هیچ شرارتی وجود نداشت و شایسته تقدیر بود.

وی همچنین از آقایان حجت‌الاسلام محمدجواد غفاریان و شریف اسلامی به دلیل تلاش‌های شبانه‌روزی در به ثمر رسیدن این پرونده قدردانی کرد.

فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک