آخرین اخبار

11. اسفند 1394 - 15:23   |   کد مطلب: 4911
رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه گفت: 50 هزارمورد خدمات بهداشتی و درمانی دهان و دندان به دانش آموزان مناطق مختلف این شهرستان از سوی شبکه بهداشت ارائه شد.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، سید محمد هاشم طاعتی معاون بهداشتی شبکه بهداشت ودرمان شهرستان کهگیلویه با اشاره به انجام 17 هزار و 250 مورد وارنیش فلوراید در سطح مدارس شهرستان کهگیلویه ،گفت: تا کنون 15 هزار مورد معاینه و تشکیل پرونده  سلامت دهان و دندان و ثبت به صورت الکترونیکی و همچنین 22 هزار مورد فیشور سیلانت در سطح 1خدمات طرح سلامت دهان و دندان داشته ایم.

 

سید محمد هاشم طاعتی با بیان اینکه خدمات طرح تحول سلامت دهان و دندان مناطق روستایی و شهری زیر 20هزار نفر را شامل می شود،بیان داشت: افزون بر آن این طرح در شهرهای بالای 20هزار نفر و متناسب با گروههای مختلف سنی خدمات متعددی را نیز در بر می گیرد.

 

وی افزود:با توجه به اینکه جمعیت دانش آموزی در دسترس می باشد، خدمات بهداشت دهان و دندان در سطح یک شامل آموزش ،فلوراید تراپی ،فیشور سیلانت،حذف کانون های عفونی دهان و کار های مختلفی که  برای سلامت دهان و دندان دانش آموزان لازم است.

 

وی ادامه داد: بنابراین جهت دانش آموزان 6 تا 14سال شهرهای دهدشت، لنده، قلعه رئیسی، دیشموک و سوق و همچنین کلیه روستاها خدمات بهداشت دهان و دندان ارائه شد.

 

مهندس طاعتی به ارائه خدمات دندانپزشکی در سطح 2 اشاره کرد و افزود: در سطح دو،  18خدمت به دانش آموزان ارائه می شود که خدمات این سطح در شهرهای زیر 2هزار نفری لنده ،قلعه رئیسی ،دیشموک ، سوق و همچنین کلیه روستا ها رایگان است.

 

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه تصریح کرد:  در شهر دهدشت تحت پوشش طرح سلامت دهان و دندان و بیمه ها قرار گرفته به نحوی که در مجموع سهم پرداختی دانش آموز 30درصد خواهد بود که به سرعت در حال عملیاتی شدن است.

 

طاعتی در پایان اظهار داشت: ما سطح دو ارائه خدمات دندان پزشکی را نیز آغاز کرده ایم و دانش آموزان در مدرسه و مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی سطح یک خدمات را می گیرند و در صورت نیاز و ارجاع به سطح بعد ،با حضور در کلینیک دندانپزشکی الغدیر دهدشت و همچنین مراجعه به دندانپزشکان مستقر در مراکز بهداشتی و درمانی شهری سطح دو خدمات را دریافت می کنند.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک