آخرین اخبار

13. بهمن 1394 - 0:55   |   کد مطلب: 4704
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه مطرح کرد
ضرورت معرفی فرهنگ بومی کهگیلویه به مسافران نوروزی
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه گفت: سفرهای نوروزی فرصت مناسبی است که فرهنگ بومی شهرستان را در زمینه های مختلف به مسافران معرفی کنیم.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، ایرج کاظمی‌جو رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه در نشست ستاد خدمات اجرایی  سفر شهرستان اظهار داشت: سفرهای نوروزی فرصت مناسبی است که فرهنگ بومی شهرستان را در زمینه های مختلف به مسافران عرضه کنیم.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه به مقوله فرهنگی در زمینه گردشگری اشاره کرد و گفت: در این حوزه بهترین فرصت است تا تبادلات فرهنگی صورت گیرد و حتی فرهنگ غنی کشورمان می‌تواند بر روی گردشگران خارجی تاثیر بسیار خوبی داشته باشد و فرهنگ بومی و محلی منطقه بهتر معرفی و شناسانده شود.

 

کاظمی جو با بیان اینکه ورود فرهنگ مدرن نباید بهانه‌ای برای فراموشی فرهنگ بومی شود افزود: توجه به توسعه و حفظ ورزش‌های بومی،موسیقی محلی و ادبیات آیینی را یک ضرورت است.

 

وی  تصریح کرد: سرنوشت ادارات فرهنگی به هم گره خورده است و رخدادهای فرهنگی که اجرا می‌شود باید طوری باشد که از نظر کمی و کیفی به ارتقای سطح فرهنگ شهرستان کمک کند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه اظهار کرد: آیین‌ها، باورهای دینی و ملی خود را در قالب هنر تئاتر، فیلم، هنرهای تجسمی و... به نمایش بگذاریم و برنامه‌های فرهنگی وزین و شاد همراه با آموزه‌های اعتقادی برگزار شود و به بهترین شکل ممکن داده‌های فرهنگی را تبلیغ کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه : موسیقی سنتی شهرستان ما ریشه در فرهنگ بومی دارد و باید به توسعه و رونق این بخش کمک شود گفت: مقابله با فرهنگ‌های تهاجمی و ضد ارزش در مقابل فرهنگ هر منطقه نیازمند تقویت آداب، رسوم و فرهنگ بومی است.

 

کاظمی جو افزود: این اداره به نوازندگان موسیقی محلی در زمینه دریافت مستمری حمایت‌هایی دارد و می‌طلبد میراث فرهنگی و گردشگری نیز در این راستا یاریگر این قشر باشند.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک