آخرین اخبار

12. بهمن 1394 - 20:56   |   کد مطلب: 4702
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد:
افزایش ورود گردشگران خارجی به کهگیلویه و بویر احمد
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در 10 ماه گذشته شاهد حضور چشمگیر گردشگران خارجی به استان بودیم و این حضور بخصوص در 2 ماه آخر سال رو به افزایش است.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد خدمات اجرایی سفر شهرستان کهگیلویه که در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شده بود اظهار کرد: در 10 ماه گذشته شاهد حضور چشمگیر گردشگران خارجی به استان بودیم و این حضور بخصوص در 2 ماه آخر سال رو به افزایش است.

 

باقری ادامه داد: در سال جاری یک هزار و 700 گردشگر خارجی از جاذبه‌های دیدنی نقاط مختلف استان بازدید داشتند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته کمتر از 600 گردشگر از این استان بازدید داشتند.

 

باقری از ورود دو میلیون و 600 هزار گردشگر داخلی در سال گذشته به استان خبر داد و گفت: جمیعت بسیاری از گردشگران در سه ماهه آخر سال به شهرستان‌های گرمسیری مراجعه می‌کنند.

 

پایگاه خبری کهگیلویه

 

وی توسعه زیر ساخت‌های گردشگری را کمک به رونق اقتصاد هر شهرستان دانست و افزود: شهرداری‌ها با راه‌اندازی پارک اسکان‌ها می‌توانند درامد خوبی از محل اخذ حق ورود دریافت کنند.

 

باقری با تأکید بر فراهم شدن زیر ساخت‌های گردشگری در استان گفت: شهرداری‌ها باید با راه‌اندازی پارک اسکان از گردشگران و مسافران نوروزی استقبال کنند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از ورود دو میلیون و 600 هزار گردشگر داخلی در سال گذشته به استان خبر داد و گفت: جمیعت بسیاری از گردشگران در سه ماهه آخر سال به شهرستان‌های گرمسیری مراجعه می‌کنند.

 

پایگاه خبری کهگیلویه

 

وی بافت تاریخی دهدشت را مورد اشاره قرار داد و با مهم خواندن آثار تاریخی این بافت تصریح کرد: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در مرمت آثار بافت و ساماندهی انجام شده است.

 

باقری افزود: برای معرفی بافت تاریخی دهدشت در جهت رونق گردشگری این اثر که شناسنامه و هویت شهرستان است مستند انیمشین با همکاری رسانه ملی در حال آماده سازی است.

 

وی با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر باید بخشی از اعتبارات را به احیای بافت قدیم اختصاص دهند تصریح کرد: احیای بافت و تملک منازل در حریم بافت 23 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و باید از محل منابع ملی تأمین شود.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک