آخرین اخبار

10. بهمن 1394 - 14:46   |   کد مطلب: 4679
نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افتتاح شد.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،رییس کل دادگستری  کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاح این دفتر گفت: قوه قضاییه در ابعاد حقوقی و اداری در حال توسعه است و یکی از راه هایی که می توان در زمینه توسعه فیزیکی قوه قضاییه گام برداشت همین دفاتر خدمات الکترونیک است.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مزارعی افزود: دفاتر خدمات الکترونیک در راستای خدمت رسانی به مردم، تکریم ارباب رجوع و همچنین کاهش روند مختومه شدن پرونده است.

وی بیان کرد: تاکنون روند بسیاری از پرونده ها به صورت دستی و حضوری رسیدگی می شود که نحوه نگارش اغلب درخواست ها نادرست بوده و تعداد زیادی نیروی انسانی درگیر پرونده ها می شوند، اما دفاتر الکترونیک با از بین بردن این محدودیت ها باعث بهبود شرایط خواهند شد.

رییس شورای قضایی استان اظهار کرد: در راستای بند 6 سیاست کل قضایی، در آینده نزدیک دفاتر خدمات الکترونیک قضایی توسعه بیشتری پیدا می کند به طوری که تمامی پرونده از شروع تا زمان رسیدگی به صورت قضایی و به شیوه الکترونیک بررسی می شود.

وی افزود: سیستم به صورت مکانیزه هزینه دادرسی را نیز حساب می کند و همه مراحل دادخواست را تا آخرین مرحله به خوبی ثبت می کند بنابراین مردم می­ توانند جهت طرح دعوا بدون مراجعه به محاکم یا دادسراها به صورت الکترونیکی پرونده خود را پیگیری کنند.

رییس کل دادگستری استان اظهار امیدواری کرد: در سالهای آینده تعداد دفاتر الکترونیکی خدمات قضایی در کهگیلویه و بویراحمد بیشتر شود تا مردم بتوانند با مدیریت زمان حقوق خود را پیگیری کنند

شیوه مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی:

در این روش مراجعه کنندگان پس از انتخاب نزدیکترین دفتر خدمات قضایی با ارائه اطلاعات و مدارک مورد نیاز دادخواست/شکواییه خود را طرح می­نمایند. متصدی دفتر، مدارک و اطلاعات مربوط را از شخص دریافت کرده و به طور مثال در بخش «ثبت دادخواست جدید»، اطلاعات مربوط به موضوع خواسته و بهای آن، مشخصات کامل خواهان، خوانده، وکیل/ نماینده (در صورت وجود)، متن دادخواست را ثبت می کند. پس از وارد کردن تمامی اطلاعات یادشده و محاسبه هزینه دادرسی متصدی دفتر دادخواست نهایی شده را چاپ می کند و به تایید شخص می رساند، پس از پرداخت هزینه دادرسی به مرجع قضائی ارسال می کند.

در این راستا در مرحله اول ارایه خدمات الکترونیک قضایی، خدمات الکترونیک قضایی شامل؛ارائه و پیگیری دادخواست، ارائه و پیگیری شکواییه ،ارائه و پیگیری اظهارنامه، ارایه لایحه، ارایه مدارک و مستندات پرونده، اطلاع‌رسانی پرونده ،اطلاع از آخرین وضعیت پرونده، رویت خلاصه موضوعات پرونده ،مشاهده روندکار پرونده، مشاهده ردیفهای فرعی پرونده، رویت آخرین موضوع پرونده (عنوان خواسته / اتهام) و محاسبه هزینه دادرسی به تدریج از طریق این درگاه ارایه خواهد شد.

پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک