آخرین اخبار

8. بهمن 1394 - 12:42   |   کد مطلب: 4661
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
صادرات گل رز کهگیلویه و بویراحمد به کشورهای اروپایی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از صادرات گل رز شاخه بریده استان به کشورهای اروپایی خبر داد.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،جعفر گوهرگانی ظهر امروز در نوزدهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به تدوین سند توسعه صادرات در بخش کشاورزی اظهار کرد: گندم، برنج، تخم‌مرغ و مرغ محصولاتی هستند که استان با کمبود آن مواجه است و نیاز به واردات این محصولات احساس می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان نیازمند خرید تضمینی 80 هزار تن گندم است که در حال حاضر 50 هزار تن گندم تضمینی خریداری شده، افزود: تلاش می‌شود ظرف دو سال آینده در تولید گندم به خودکفایی برسیم.

وی به عمده محصولات صادراتی استان اشاره کرد و گفت: عسل، سیب درختی، لیموترش، گل رز شاخه بریده، دام زنده، محصولات جالیزی، ماهی قزل‌آلا، انگور، گردو و صنایع تبدیلی محصولاتی هستند که در استان مازاد داریم و نیازمند صادرات این محصولات به خارج کشور هستیم.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر 13 میلیون گل رز شاخه بریده در استان تولید می‌شود که در سال آینده 2 میلیون آن به کشورهای روسیه و ارمنستان صادر می‌شود.

گوهرگانی تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت صادرات 60 هزار تن سیب، 10 هزار تن گردو، 20 هزار تن لیمو ترش، 6 هزار تن گوشت قرمز و بیش از 8 هزار تن انگور را به خارج کشور دارد که با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم زمینه صادرات این محصولات فراهم شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه میزان تولید محصولات کشاورزی در سطح کشور 115 هزار و 33 تن است افزود: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از تولیدات کشاورزی کشور 749 هزار تن است که استان 69/ درصد از محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کند.

وی تصریح کرد: با تدوین سند توسعه صادرات و فراهم شدن زیرساخت‌ها ظرفیت صادرات 44 میلیون دلار محصولات کشاورزی به خارج کشور وجود دارد.

فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک